Till umu.se

Du kan välja en kurs eller ett program

På universitetet väljer du mellan fristående kurser eller program.

Fristående kurser väljer du själv

När du läser fristående kurser
bestämmer du själv hela din utbildning.
Du väljer varje termin
vilka kurser du vill läsa.

Vill du ta en examen
är det viktigt att du vet vilka regler
som gäller.

Program har en färdig plan

Vill du läsa ett program
är det redan bestämt vilka kurser
du ska läsa.

Läser du ett program
är du också garanterad en plats
på varje kurs.

Läser du hela programmet kan du ta en examen.

Mejla eller ring oss gärna

Vi som är studievägledare kan hjälpa dig
att ta reda på vad som passar just dig bäst.

Ring eller mejla universitetets Infocenter så hjälper vi dig!