Affärsutveckling är en process för att kunna utveckla nya affärsidéer- och modeller inom existerande företag och helt nya affärsverksamheter. Vi utgår ifrån att entreprenörskap är en process som skapar och tillvaratar nya affärsmöjligheter. Kursen i affärsutveckling ger dig kunskap och metoder för att analysera affärsverksamhet, men också att nå och skapa en helt ny position på marknaden. I innovation och affärsutveckling ingår att finna nya möjligheter, som på ett systematiskt sätt kan utnyttjas för att skapa en dynamisk och uthållig konkurrenskraft. I kursen ges vidare översiktlig kunskap om aktörer i innovationssystem, såsom internt och externt riskkapital, inkubatorer /acceleratorer och andra typer av investerare.
Kursen har inga fysiska träffar och går på halvfart distans. Undervisningen bedrivs nätbaserat via en lärmiljö som tillhandahålls av Umeå universitet. I den nätbaserade lärmiljön hanteras undervisningsaktiviteter, kursrelaterat material och all kommunikation och diskussion mellan studenter och lärare. Plattformen/lärmiljön för kursen heter Canvas. Kursens examinerande delar avhandlas veckovis och/eller i enstaka fall dagsvis. Kursen ges på svenska men delar av kursmaterialet kan vara på engelska.
Schema Schemat finns tillgängligt senast en månad innan kursstart.
Gäller endast medborgare utanför EU, ESS och Schweiz.
Anmälningsavgift: 900 kr.
Studieavgift, första inbetalningen: 11 625 kr.
Total studieavgift: 11 625 kr.
Anmälnings- och studieavgifter
Anmälningskod
UMU-24020
Anmälan
Sista anmälningsdag var den
15 april 2024.
Du kan göra en sen anmälan
via Antagning.se.