Information till medarbetare med anledning av covid-19 (Uppdaterad: 1 juli 2020)

Hoppa direkt till innehållet
printicon

Rektorsbeslut

(Uppdaterad 26 juni kl. 11.37) Samlad information om de rektorsbeslut som är tagna med anledning av covid-19.

Förlängning av beslut

Rektor har beslutat att förlänga giltighetstiden för en rad beslut med anledning av förändringar i spridningen av covid-19 och förändringar myndigheternas råd och rekommendationer.

Vilka beslut är förlängda?

Ny giltighetstid för följande beslut är 17 januari 2021.

  • Avsteg från kursplan för att förhindra spridning av covid-19 (FS 3.1.4-667-20)

Ny giltighetstid för följande beslut är 30 augusti 2020.

  • Beslut med anledning av utvecklingen av spridningen av coronavirussjukdom covid-19 (FS 1.1-677-20)
  • Covid-19 och dess effekter på universitetets examensarbeten, självständiga arbeten och projektarbeten inom Erasmus+ (FS 1.1-693-20)
  • Kommunicering av resultat på prov – avsteg (FS 1.1-719-20)
  • Tillgängligheten till Universitetsbibliotekets studieytor samt grupprum med anledning av Covid-19 (FS 1.1-790-20)
  • Fastställande av vissa åtgärder vidtagna av Stabsgruppen med anledning av Covid-19 12-20 mars 2020 (FS 1.1-667-20)
  • Avsteg från utbildningsplan och flytt av kurstillfällen för att förhindra spridning av covid-19 (FS 3.3.1-806-20)
  • Flytt av kurs eller del av kurs utanför ordinarie terminstid (FS 1.1-947-20)
  • Senareläggning av provtillfälle med anledning av covid-19 (FS 1.1-946-20)

Läs besluten