"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Support and Incentives to Work with Pupils in Need of Special Education, 10 Credits

Swedish name: Stöd och stimulans i arbetet med elever i behov av särskilda utbildningsinsatser

This syllabus is valid: 2020-09-28 and until further notice

Course code: 6PE200

Credit points: 10

Education level: Second cycle

Main Field of Study and progress level: No main field: Second cycle, has second-cycle course/s as entry requirements

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Science and Mathematics Education

Revised by: Faculty Board of Science and Technology, 2020-10-06

Literature

Valid from: 2020 week 52

Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram
Stockholm : Skolverket : 2014 : 78 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 9789175591162
Mandatory
Search the University Library catalogue

Asp Onsjö Lisa
Åtgärdsprogram - dokument eller verktyg? : en fallstudie i en kommun
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis : cop. 2006 : 227 s., [37] s. med var pag. :
http://hdl.handle.net/2077/16941
ISBN: 91-7346-572-0
Mandatory
Search the University Library catalogue

Asp Onsjö Lisa
Åtgärdsprogram i praktiken : att arbeta med elevdokumentation i skolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2008 : 155 s. :
ISBN: 978-91-44-05009-6
Mandatory
Search the University Library catalogue

Runström Nilsson Petra
Pedagogisk kartläggning : att utreda och dokumentera elevers behov av särskilt stöd
3., [uppdaterade] uppl. : Malmö : Gleerup : 2015 : 134 s. :
ISBN: 9789140686022
Mandatory
Search the University Library catalogue

Stödinsatser i utbildningen : om ledning och stimulans, extra anpassningar och särskilt stöd
Stockholm : Skolverket : 2014 : 61 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 9789175591315
Mandatory
Search the University Library catalogue

Handbok i formativ bedömning : strategier och praktiska tekniker
Wiliam Dylan, Leahy Siobhán
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur : 2015 : 280 s. :
ISBN: 9789127141957
Mandatory
Search the University Library catalogue

Zimmerman Barry J
Becoming a Self-Regulated Learner: An Overview. Theory into Practice
Theory into Practice, 41(2), 64-72 : 2003 :
Länk
Mandatory

Kling Sackerud Lili-Ann
Elevers möjligheter att ta ansvar för sitt lärande i matematik : en skolstudie i postmodern tid
Umeå : Institutionen för matematik, teknik och naturvetenskap, Umeå universitet : 2009 : 174 + bil. :
http://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:272715/FULLTEXT02

Lunde Olav
När siffrorna skapar kaos : matematiksvårigheter ur ett specialpedagogiskt perspektiv
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2011 : 239 s. :
ISBN: 978-91-47-10002-6
Search the University Library catalogue

McIntosh Alistair
Förstå och använda tal : en handbok
1. uppl. : Göteborg : Nationellt centrum för matematikundervisning (NMC) : 2008 : 244 s. +e 1 CD-ROM + 1 bilaga :
ISBN: 978-91-85143-13-9
Search the University Library catalogue

Skolans arbete med extra anpassningar : Kvalitetsgranskningsrapport
Stockholm : Skolinspektionen : 2016 : 1 PDF-fil (29 s.) :
Fritt tillgänglig från Skolinspektionens webbplats

Vägledning för elevhälsan
2. [rev.] uppl. : Stockholm : Socialstyrelsen : 2014 : 242 s. :
Fritt tillgänglig via www.socialstyrelsen.se
ISBN: 9789175552088
Search the University Library catalogue

Löwendahl Björkman Gudrun
Vägledning för grundskolan. GLB Åtgärdsprogram
GLB Åtgärdsprogram : 2017 :
GLB Åtgärdsprogram