Hoppa direkt till innehållet

Information till studenter och medarbetare med anledning av covid-19 (Uppdaterad: 27 november 2020)

printicon

Institutionsadministratör till Handelshögskolan

Handelshögskolan vid Umeå universitet

Ansök

senast

2020-12-15

  • Typ av anställning Visstidsanställning längre än 6 månader
  • Omfattning 100%
  • Ort Umeå

Institutionsadministratör till Handelshögskolan

Handelshögskolans kansli arbetar med stöd till våra lärare och forskare, samt studieadministration och studiestöd till våra studenter. Vi söker nu en institutionsadministratör som ska fungera som rektors sekreterare och vara kugghjulet i Handelshögskolans administration. Vi erbjuder spännande arbetsuppgifter i en internationell miljö. Anställningen är ett vikariat på 8 månader.

Arbetsuppgifter
Som institutionsadministratör är du en viktig kugge i vår verksamhet. Du fungerar som rektors sekreterare och i och med det även som sekreterare i Handelshögskolans styrelse, programrådet för civilekonomprogrammen, vid beslutsmöten och Handelshögskolans forskningsinstitut.

Du samordnar det praktiska i samband med små och stora evenemang, t ex interna konferenser, styrelsemöten, planeringsdagar och andra personalsammankomster. En annan viktig del av rollen är grafisk formgivning. Vi vill att du ska ha en god känsla för design och grafisk formgivning och ha förmåga att utforma t ex inbjudningar, affischer, skyltar etc.

Andra administrativa uppgifter som ingår i rollen är kontakt med styrelseledamöter och medlemmar i Handelshögskolans rådgivande organ, arkivsamordning, posthantering, kontroll och kontering av reseräkningar och fakturor, reseersättningar, diverse bokningar och organisering av möbler och lokaler samt övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter i verksamheten.

Kompetenskrav

  • Lägst treårig gymnasieexamen, gärna inom bild och media, administration eller ekonomi
  • Några års praktisk erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
  • Erfarenhet av grafisk design och kommunikation
  • Erfarenhet av att skriva protokoll och minnesanteckningar
  • Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
  • Goda kunskaper i InDesign
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
  • Mycket god administrativ förmåga

Utöver ovanstående kompetenskrav är det meriterande om du har högskoleutbildning, erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter vid universitet eller högskola, god kännedom om universitet- och högskolesektorn eller erfarenhet från annan myndighet. Meriterande är också utbildning i grafisk formgivning samt erfarenhet av Umeå universitets administrativa system så som Pass, Raindance etc.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Personen vi söker ska vara serviceinriktad, ha god förmåga att arbeta självständigt och ha lätt för att samarbeta.

Villkor
Anställningen avser heltid och är ett vikariat på åtta månader. Umeå universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde 2021-03-01 eller enligt överenskommelse.

Ansökan
Din ansökan ska vara inkommen via universitets e-rekryteringssystem senast 2020-12-15. Bifoga CV och personligt brev med motivering till varför du söker positionen, samtliga relevanta intyg samt tre referenser.

Mer om Handelshögskolan
Som en internationellt respekterad, nationellt inflytelserik och regionalt förankrad del av Umeå universitet bidrar Handelshögskolan till samhällsutvecklingen genom utbildning och forskning av hög internationell standard.

I samspel med vårt omgivande samhälle bedriver vi utbildning och forskning som bidrar till individers förståelse, förmåga och ansvarstagande vad gäller samhällets utmaningar och betydelsen av hållbar utveckling.

Vi är ca 150 anställda fördelat mellan vårt kansli och våra enheter för företagsekonomi, nationalekonomi och statistik. Ca 3000 studenter passerar årligen våra kurser och vi bedriver utbildning från grund- till forskarutbildningsnivå i företagsekonomi, nationalekonomi och statistik.

Handelshögskolans kansli har ca 20 anställda. Vi arbetar med stöd till våra studenter, lärare och forskare.

Handelshögskolan är AACSB-ackrediterad och hållbarhetscertifierad enligt miljöledningsstandarden ISO14001. Läs mer om Handelshögskolan här: https://www.umu.se/handelshogskolan/

Välkommen med din ansökan!

Tillträde

2021-03-01 eller enligt överenskommelse

Kontaktperson

Sofia Lundberg, rektor för Handelshögskolan

090-786 52 06, sofia.lundberg@umu.se

Klara Brorsson, HR-samordnare

090-786 76 59, klara.brorsson@umu.se

Diarienummer

AN 2.2.1-1496-20

Löneform

Månadslön

Fackliga kontakter

SACO

090-786 53 65

SEKO

090-786 52 96

ST

090-786 54 31

Ansök

senast

2020-12-15

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.