Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Kommunikatör

Umeå School of Architecture

Ansök

senast

2022-08-14

  • Typ av anställning Tillsvidareanställning
  • Omfattning 50%
  • Ort Umeå

Är du en skicklig kommunikatör som trivs med ett innehållsrikt och varierande arbete på en multinationell arbetsplats? Sök då arbetet som kommunikatör vid Arkitekthögskolan.

Vi söker nu en kommunikatör för tillsvidareanställning på 50% med tillträde den 1 september 2022 eller enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter                                                    

I din roll som kommunikatör ansvarar du för den interna och externa kommunikationen vid Arkitekthögskolan. Övergripande arbetsuppgifter för kommunikation är att samordna, utveckla och kvalitetssäkra extern och intern kommunikation och information på Arkitekthögskolan, samt att driva arbetet med att förmedla institutionens identitet i olika medier och sammanhang. Anställningen innefattar arbete med utveckling, produktion och uppföljning av institutionens grafiska och upplevelsebaserade kommunikationsarbete, i enlighet med universitetets grafiska profil och kommunikationsplan. Du ska medverka till ett gott arbetsklimat genom att samverka med andra anställda inom institutionen, på Konstnärligt campus och vid Umeå universitet samt upprätthålla och utveckla goda arbetsrutiner. I anställningen ingår att bidra till planering och utveckling av verksamheten och den egna kompetensen. 

Bland arbetsuppgifterna kan bland annat nämnas:

Utforma, utveckla och följa upp kommunikationsstrategier samt relaterade planer och policies för intern och extern kommunikation. Initiera och medverka i produktion av institutionens kommunikations- och informationsmaterial i tryck, digitalt och genom andra kanaler, inklusive produktion av film, foto, utställningar och annat material. Ansvara för översyn, uppdatering, uppföljning, publicering och arkivering av visuellt material på institutionens webbsidor och i sociala medier. Ansvara för översyn, uppdatering, uppföljning, utveckling och arkivering av institutionens visuella arkivmaterial (foto, film etc.). Granskning och eventuell redigering av personals och studenters visuella material inför publicering eller offentliggörande. Arbeta med marknadsföring och synliggörande av institutionen, dess studenter och dess verksamhet i olika sammanhang, inklusive studentrekrytering.

Du kommer att ingå i institutionens administratörsgrupp som består av ett tiotal anställda som arbetar med ekonomi, HR, utbildning, kommunikation, IT, verkstad och stöd till lärare och forskare. 

Kompetenskrav                                                     

Du ska ha förmåga att pendla mellan översikts- och detaljperspektiv, att kunna se en helhetsbild utifrån samhälle, universitet och Arkitekthögskolan och utifrån dessa bidra till att forma lämpliga strategier för Arkitekthögskolan, och sedan omsätta dessa i fungerande planer och aktiviteter som ger önskad effekt. 

Vidare ska du  ha förmåga att prioritera insatser som skapar mervärden i form av verksamhetsutveckling och stärkt varumärke och synlighet för Arkitekthögskolan. Det är viktigt att du kan förstå och hjälpa till att driva utveckling inom Arkitekthögskolans kärnområden och bidra till att skapa internt engagemang. Du ska ha högskoleexamen inom kommunikation eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig. Det krävs en dokumenterad mycket god förmåga att arbeta med olika former av kommunikation, med tonvikt på textuella medier i kombination med visuellt material. Dokumenterad god erfarenhet av att formulera budskap för olika målgrupper och syften, i olika medier. Kunskaper i engelska och svenska, både i tal och i skrift, ska vara mycket goda. Mycket god förmåga att stilistiskt variera sitt språkliga uttryck krävs i minst ett av språken.

Du behärskar webbpubliceringssystemet Episerver samt Apsis och Sharepoint och har god kunskap i InDesign, Acrobat Pro, Photoshop och Illustrator.

Arbetet innebär många kontakter och därför ska du ha lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. God organisationsförmåga, förmåga att prioritera, strukturerad, noggrann och initiativtagande är egenskaper som du besitter.

Arbetsprov kan komma att genomföras som ett stöd i rekryteringen.        

Övrigt

Anställningen är tills vidare på 50% med start 2022-09-01 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.                                                           

Närmare upplysningar lämnas av 

prefekt Mikael Henningsson, Tel: +46 90 786 57 98. Epost: mikael.henningsson@umu.se 
eller biträdande prefekt Michael Gruber, Tel: +46 90 786 78 35. Epost: michael.gruber@umu.se

Ansökan

Ansökan skall innehålla (1) ett personligt brev med motivering till varför du söker anställningen (2) CV och (3) kopior på relevanta examen. Du ansöker via vårt e-rekryteringssystem. Ansök via knappen längst ner på sidan. Sista ansökningsdag är 2022-08-14

Tillträde

2022-09-01 eller enligt överenskommelse

Kontaktperson

Mikael Henningsson

090-7865365

Diarienummer

AN 2.2.1-1238-22

Löneform

Månadslön

Fackliga kontakter

SACO

090-7865365

SEKO

090-7865296

ST

090-7865296

Ansök

senast

2022-08-14

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.