Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Projektledare

Personalenheten

Ansök

senast

2021-12-08

  • Typ av anställning Visstidsanställning längre än 6 månader
  • Omfattning 40 %
  • Ort Umeå

Personalenheten är universitetets centrala personalfunktion med uppdrag att driva, samordna och stödja utvecklingen av arbetsgivarpolitiken och personalprocesserna. Vi ska i vårt stöd till ledning, chefer och medarbetare aktivt bidra till att Umeå universitet är en attraktiv arbetsgivare och en en framgångsrik verksamhet. 

Personalenheten söker Projektledare
Anställningen är en allmän visstidsanställning på 40 % under 12 månader, med tillträde snarast.

Är du intresserad av att veta mer om Umeå universitet som arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig- läs mer på: Jobba hos oss.

Projektbeskrivning
Forskarutbildningen är ett av Umeå universitets viktigaste uppdrag och omfattar idag drygt 500 doktorander. För att bättre stödja antagna doktorander att fullfölja sin forskarutbildning, samt skapa förutsättningar för ett långt och hållbart arbetsliv, har ett universitetsövergripande utvecklingsprogram etablerats. Utvecklingsprogrammet, som vänder sig till både doktorander och handledare, leds av en projektledare och genomförs tillsammans med Umeå universitets personalenhet och företagshälsovården Feelgood.

Som projektledare ansvarar du övergripande för programmets aktualitet, interna marknadsföring, genomförande, utveckling och fortlevnad.

Arbetsuppgifter
Projektledaren ska:

  • säkerställa programmets aktualitet och kvalité genom omvärldsbevakning och deltagande i, för programmet, aktuella och relevanta forum
  • inom universitetet marknadsföra programmet och ansvara för rekrytering av deltagare och (vid behov) utbildande personal
  • ansvara för planering och genomförande av programmet tillsammans med företagshälsovården och personalenheten vid Umeå universitet
  • ansvara för att löpande uppdatera informationsmaterial, intranät, och övrig programinformation
  • vid behov ge relevant stöd och praktisk hjälp till både deltagare och utbildande personal
  • kontinuerligt utvärdera och arbeta med att vidareutveckla programmets innehåll och form
  • på årlig basis utvärdera och avrapportera programmets genomförande och utfall till projektägaren
  • ansvara för utvecklingsprogrammets budget

Kompetenskrav:
Vi söker dig som har en akademisk examen och erfarenhet av arbete inom universitet eller högskola. Du har dokumenterad kunskap om forskarutbildningens förutsättningar och innehåll och kunskaper i metoder för observation, intervju, utvärdering samt rapportering.

Du har god förmåga och erfarenhet av att organisera eller leda arbete i projektform och av att samverka med olika människor. Du har vidare en god förmåga och erfarenhet av att sammanställa och analysera uppnådda resultat som grund för fortsatt planering.

Vi ser även att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt.

Närmare upplysningar lämnas av: personalchef Lars Nordlander, 090-786 61 93 eller HR-strateg Jeanette Lövqvist, 090-786 53 79

Facklig information lämnas av: Saco-S 090-786 53 65, Seko 090-786 52 96 och ST 090-786 54 31.

Din ansökan ska vara inkommen via universitetets e-rekryteringssystem senast onsdag den 8 december.

Varmt välkommen med din ansökan!

Tillträde

Enligt överenskommelse

Kontaktperson

Lars Nordlander

0907866193

Jeanette Lövqvist

0907865379

Diarienummer

AN 2.2.1-1713-21

Löneform

Månadslön

Fackliga kontakter

SACO

090-786 53 65

SEKO

090-786 52 96

ST

090-786 54 31

Ansök

senast

2021-12-08

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.