Publicerad: 2020-09-30 Uppdaterad: 2023-09-15, 09:13

Delta i studentdelegationen till EUs årliga forum för Östersjöregionen

NYHET Varje år anordnar EU ett forum för Östersjöregionen- EU's Annual Forum for the Baltic Sea Region. I år anordnas forumet digitalt och du som är student har möjlighet att delta i en studentdelegation.

Text: Elizabet Westerlund

Varje år anordnar EU ett forum för Östersjöregionen. Forumet är ett evenemang där representanter från näringsliv, politik, akademi, civilsamhälle och statliga organisationer möts för att diskutera framtiden för vår region. Studenter vid Umeå Universitet (en del av Baltic University Programme) har möjlighet att delta.

I år genomförs forumet 19-21 oktober och sker helt digitalt.

Delta i studentdelegationen

Syftet med studentdelegationen är att ge studenterna möjlighet att delta i det internationella forumet och interagera med intressenter från hela regionen.

Programmet sträcker sig över tre dagar och inleds med en halv dags online-seminarium och workshop där Åbo Universitet står värd.

Den 20 oktober deltar studenterna i det årliga forumet. Den 21 oktober kommer Åbo Universitet att vara värd för ytterligare en halvdag, vilket avslutar forumet.

Studenter som har genomfört det tre dagar långa programmet och skickat in en kort uppsats om forumet får ett certifikat.

Anmälan till evenemanget ska vara gjord senast 11 oktober.

Du hittar mer information på Baltic University programmes webbsida. ​