Boka labb, rum och utrustning

Här hittar du information om hur du gör för att boka labb, grupprum och utrustning.

Bokningar av studentlabben hanteras via institutionen. Bokningarna gäller i första hand då lokalerna är bokade specifikt för undervisning. Lokaler som inte är bokade är fritt tillgängliga för studenter som läser kurser i informatik.

Datorsalarna är tillgänglig under terminstid samt en begränsad tid i anslutning till terminsstart och terminsslut. Övrig tid är lokalerna stängda. Under sommaren och ordinarie semestertid är lokalerna stängda.

DMP-labbet MA336 är endast tillgängliga för studenter på kurser inom programmet Digital medieproduktion.

Användning av våra labb

För allas trevnad:

• Håll rent i labben.
  • Lämna inte fönster öppna.
  • Ta inte med mat i lokalerna, använd gemensamma utrymmen för detta.
  • Meddela oss om något inte fungerar eller om ni har synpunkter och idéer.

Här ser du bokningarna för våra labb i TimeEdit.

Grupparbete eller möte med studiegruppen?

Följ länk nedan för att boka ett grupprum.

Boka grupprum på campus

Boka grupprum och studieplatser på biblioteken

Bokning av utrustning

Ni som läser Digital medieproduktion har möjlighet att låna foto-, video- och ljudutrustning. Även de som läser vår HCI-master har möjlighet att låna utrustning så länge det inte krockar med kurser eller andra utbildningsmoment för DMP-studenterna.

Boka utrustning

Läs reglerna för bokning