För dig som är alumn

Alumn blir man när man tagit ut sin examen. Teknisk fysik har alltid haft ett mycket bra samarbete med sina tidigare studenter, och du som alumn är välkommen att ta del av alumninätverket och bidra med dina erfarenheter till programmet.

Som alumn är du viktig för att du kan

• ge oss impulser från yrkeslivet som kan användas för att förbättra och förnya vår utbildning,
  • hjälpa oss att marknadsföra utbildningen,
  • utgöra ett viktigt nätverk när vi ömsesidigt vill utveckla projekt, skapa nya allianser, utveckla samverkanstrategier och hjälpa våra studenter.

Kom hem!

Vill du hälsa på i Umeå? Varje termin kommer utexaminerade studenter tillbaks och berättar för de som nu går programmet. Det kan röra sig om det jobb du nu har eller något du haft, om att söka jobb eller exjobb, vilken nytta du haft av utbildningen, erfarenheter, tips, råd eller något annat.

Det ordnas också en utbildningsmässa varje termin, där en av punkterna är att alumner berättar om sina arbeten och delar med sig av sina erfarenheter. Dessa går av stapeln i början av oktober respektive början av april.

Är du intresserad av att komma hit och berätta om dig själv så skicka ett mail till oss amanuenser så kontaktar vi dig för mer information!

Senast uppdaterad: 2023-03-24