"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Se ditt schema och dina kurser
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Studentwebben
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Medarbetarwebb
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Se ditt schema och dina kurser
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Start
Pedagogiska institutionen
Studentuppsatser
Du är här:
Uppsatser inom Speciallärarprogrammet
Uppsatser inom Speciallärarprogrammet
2023
"Jag har något jag vill säga": Lärares uppfattningar om kommunikationsmetoder, lärmiljö och delaktighet för elever med intellektuell funktionsnedsättning
Knuutti, Linda; Stolt, Ann-Charlotte
2021
Att förstå flickor med autism och adhd i grundskolan: En studie ur ett lärarperspektiv
Tjärnlund, Ellen
2021
Daglig rörelse och fysisk aktivitet i särskolan: Speciallärares upplevelser och erfarenheter
Nordin, Ida
2021
Formativ bedömning. En kontinuerlig bedömningsprocess som stärker lärandet: En studie i lärares arbetssätt och tankar kring formativ bedömning i grundsärskolans inriktning ämnesområden
Johansson, Ulrica; Lövgren, Linda
2021
Gemensamt, värdefullt och viktigt: En kvalitativ studie om kollegiala lärandets betydelse vid bedömning i särskolan med inriktning ämnesområden
Andersson, Anna-Erika; Edberg, Linda
2021
Grundsärskola i förändring: Intervjustudie rörande regeringens förändringsarbete för att höja kvaliteten i grundsärskolan
Wallinder, Signe; Åhl, Katarina
2021
Jag har det bättre nu: Hur några elever från gymnasiesärskolans nationella program upplevt bytet av skolform
Themar, Eva Karin
2021
Kunskap och omsorg går hand i hand: En kvalitativ studie hur lärare kan skapa möjligheter för lärande i grundsärskolan.
Lundberg, Johanna; Lundgren, Marika
2021
Man förutsätter att det inte finns: En kvalitativ studie om lärares erfarenheter av läromedel i grundsärskolan.
Jakobsson, Susann
2021
Särskolan är ju en anpassning i sig: Speciallärares uppfattningar och erfarenheter av begreppen ledning och stimulans samt extra anpassning i grundsärskolan
Brovinger, Marina; Forss, Helene
2020
Att skapa förutsättningar för delaktighet i grundsärskolan
Cullfors, Anna; Kylander, Susanna
2020
Det nya normala - särskoleelever i klassen?: En intervjustudie med lärare.
Rydberg, Malin
2020
Identitetsskapande vid byte från grundskola till grundsärskola: hos elever med autism som inte tillhör särskolans målgrupp
Boström Eriksson, Linda
2020
Kommunikation som är betydelsefull för elevernas kunskapsutveckling i särskolan: En kvalitativ studie
Hägg, Irina; Lindström, Nina
2020
Utvecklingssamtal i grundsärskolan: En studie om elevers delaktighet sett ur pedagogens perspektiv
Berglund, Carina; Lindgren, Åsa
Senast uppdaterad:
2020-05-05