Indian Institute of Technology Madras

Antal platser: 4 terminsplatser för läsåret 2024/2025.

Grundades: 1959 med ekonomiskt stöd från den tidigare regeringen i västra Tyskland, vilket har lett till flera forskningssamarbeten med universitet och institut i Tyskland.
Studentantal: 8 000
Campus: Stor del av campus är skyddad skog och här finns axishjort, besoarantilop, apor och andra sällsynta djur och växter.
Studentliv: IT Madras har avancerade forskningscentra inom olika tekniska och vetenskapliga områden, med nästan 100 laboratorier.

Universitetet har blivit utsedd till Top Engineering Institute i Indien av National Institutional Ranking Frameworks 2018.

Om Chennai

Chennai är huvudstaden i den indiska staten Tamil Nadu. Det är en av Indiens största städer, med 4,6 miljoner invånare i staden och 8,7 miljoner i storstadsområdet. Staden är det största kultur-, ekonomi- och utbildningscentrum i södra Indien. År 2016 rankades Chennai som den säkraste staden i Indien av The quality of living survey.

Information from Indian Institute of Technology Madras

Restrictions:

To apply for graduate courses, students should be enrolled in graduate program at their home university at the time of applying.

Students will be sent a course list after they have been nominated to IIT Madras. From this list they can choose courses based on their course enrollment at their home university.

Full time studies (corresponding to 30 hp): 60 credits

Course types: 9–60 credits

Course levels

Undergraduate and graduate courses are available within the following departments:
Aerospace Engineering
Applied Mechanics
Biotechnology
Chemical Engineering
Civil Engineering
Computer Science and Engineering
Electrical Engineering
Engineering Design
Mechanical Engineering
Metallurgical and Materials Engineering
Ocean Engineering
Physics

Courses within the following departments are at graduate level only:
Chemistry
Humanities and Social Sciences
Mathematics

Academic year
Autumn term: July–December
Spring term: January–May

Accommodation

When students arrive to IITM, they will be provided housing in one of the hostels. IIT Madras provides housing to all students and there are 20 hostels (including four for women only).

Read more at

IIT Madras
International Student Guide

Utlandsstudier med studiemedel

Du kan söka studiemedel av CSN när du ska studera utomlands. Studiemedel består av bidrag och lån. Du kan också låna pengar till extra kostnader för exempelvis, resor och försäkringar.

Senast uppdaterad: 2023-10-13