Söka, skriva och studera

Biblioteket stöttar dig under hela sök- och skrivprocessen. Besök vår drop-in, boka en handledningstid eller fördjupa dig på egen hand i våra guider kring informationssökning, referenshantering, akademiskt skrivande och studieteknik. Som anställd kan du också beställa undervisning för dina studenter och kostnadsfria sökuppdrag.

Drop-in och föreläsningar för studenter

Biblioteket undervisar i akademiskt skrivande, studieteknik, informationssökning och referenshantering.

Fördjupning och tips

Studieteknik

Läs mer om hur du gör dina studier både enklare och effektivare.

Informationssökning och källkritik

Här guidar vi dig till mer information om sökteknik, källkritik och vetenskapliga publikationer.

Akademiskt skrivande

Lär dig skriva vetenskapligt. Tips och strategier för att utveckla ditt skrivande.

Upphovsrätt

Här hittar du information om upphovsrätt för texter och bilder.

Skriva referenser

Har du koll på referenser? Vi tipsar om guider och funktioner som kan förenkla din referenshantering.

När din studentuppsats är färdig

När din studentuppsats är färdig så är det dags att registrera den i DiVA.