Att examinationen är det viktigaste instrumentet för att styra studenternas lärande är väl känt, mindre känt är att kursutvärderingarna kan användas för att utveckla studenternas lärandestrategier med syftet att uppnå kursens mål. Under kursen tar vi ett helhetsgrepp om examination och utvärdering där du får spegla dina erfarenheter mot teorier, regler och olika exempel.
Under kursen tar vi ett helhetsgrepp om examination och utvärdering där du får spegla dina erfarenheter mot teorier, regler och olika exempel.
Kursen syftar till att ge dig möjlighet att reflektera över dina examinations- och utvärderingsstrategier i avsikt att synliggöra de val du gör, hur de påverkar studentens lärande och möjligheten att nå uppsatta mål.
Kursen tar bland annat upp följande:
Examinera och utvärdera för lärande
Vad krävs av läraren, vem skall göra vad
Vad kan och skall examineras/utvärderas
Goda exempel på examination och utvärdering
Regler med stöd, krav och avgränsningar
Examinationen som mätproblem
Bedömning av examinationer – syften, kriterier och bedömare
Vid återbud tre veckor före kursstart eller senare debiteras institutionen en administrativ avgift på 5000 kr. Detta gäller också om deltagaren inte dyker upp vid kursstart (utan giltig frånvaro) eller gör ett tidigt avbrott.