Engelskt namn: Degree project - Creative studies
Denna kursplan gäller: 2015-08-31 och tillsvidare
Kurskod: 6ES038
Högskolepoäng: 30
Utbildningsnivå: Avancerad nivå
Huvudområden och successiv fördjupning:
Inget huvudområde: Avancerad nivå, har kurs/er på avancerad nivå som förkunskapskrav
Betygsskala: För denna kurs ges betygen VG Väl godkänd, G Godkänd, U Underkänd
Ansvarig institution: Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen
Beslutad av: Humanistisk fakultetsnämnd, 2011-04-21
Reviderad av: Prefekten för Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen, 2015-08-31
Att skriva en bra uppsats
Reinecker Lotte, Stray Jörgensen Peter
3:e upplagan : Samfundslitteratur och Liber AB, 2014 - 346 s. ISBN: 978-91-47-11151-0 :
Obligatorisk
Stukát Staffan
Att skriva examensarbete inom utbildningsvetenskap
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2011 : 220 s. :
ISBN: 9789144052267
Se bibliotekskatalogen Album
Vetenskapsteori för lärarstudenter
Brinkkjær Ulf, Høyen Marianne, Jakobsson Jim
Andra upplagan : Lund : Studentlitteratur : [2020] : 224 sidor :
ISBN: 9789144134536
Obligatorisk
Se bibliotekskatalogen Album
Artiklar, tidigare examensarbeten samt kortare utdrag ut litteratur tillkommer främst i samband med metod- och teoriseminarierna. Övrig kurslitteratur väljs individuellt utifrån ämne och inriktning på det egna arbetet i samråd med handledare
Att skriva en bra uppsats
Reinecker Lotte, Stray Jörgensen Peter
3:e upplagan : Samfundslitteratur och Liber AB, 2014 - 346 s. ISBN: 978-91-47-11151-0 :
Obligatorisk
Stukát Staffan
Att skriva examensarbete inom utbildningsvetenskap
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2011 : 220 s. :
ISBN: 9789144052267
Se bibliotekskatalogen Album
Thurén Torsten
Vetenskapsteori för nybörjare
Upplaga 3 : Stockholm : Liber : [2019] : 203 sidor :
ISBN: 9789147127788
Se bibliotekskatalogen Album
Artiklar, tidigare examensarbeten samt kortare utdrag ut litteratur tillkommer främst i samband med metod- och teoriseminarierna. Övrig kurslitteratur väljs individuellt utifrån ämne och inriktning på det egna arbetet i samråd med handledare