Du är antagen till kursen rån prototyp till produkt ur ett CE-perspektiv. Innan du kan börja måste du göra några saker innan kursstart. Här får du veta vad du måste göra hur och när. Du kan även läsa lite mer om kursen universitetet och livet som student. Hittar du inte de svar du behöver här så hör du bara av dig till oss via kontaktformuläret i slutet av sidan, så svarar vi. Vi ses!
När du har tackat ja till din plats, måste du registrera dig på kursen. På den här kursen ska du själv registrera dig via studentwebben innan kursstart. Det kan du göra från och med måndag den 25 oktober 2021 till och med fredag den 5 november 2021. Vet du i förväg om att du inte har möjlighet att registrera dig under denna period måste du anmäla det till oss innan sista dag för registrering. Om du drabbas av akut sjukdom eller annan oförutsedd händelse som gör att du inte kan registrera dig måste du kontakta oss så fort som möjligt (läkarintyg krävs)
För att kunna registrera dig på kursen måste du först aktivera ditt Umu-id.
Observera att kursuppropet är obligatoriskt, det är mycket viktigt att meddela kursansvarig om man inte kan närvara vid kursuppropet.
Kursinnehåll Alla företag som säljer produkter inom den europeiska marknaden måste kunna visa att deras produkter uppfyller gällande EU-krav och därigenom den lag som gäller i det EU-land där produkten ska säljas. CE-märkning av en produkt är ett tillkännagivande från tillverkaren till myndigheterna att deras produkt uppfyller de krav som ställs på den utifrån tillämpliga EU-direktiv. I kursen ges, bland annat, översiktligt ett exempel på hur ett företag kan gå tillväga för att uppfylla de krav som ställs vid utveckling av medicintekniska produkter.
Kursen ger en bättre helhetsbild av grunderna för CE-märkning samt en ökad kunskap om produktansvar och produktsäkerhet. Kursen ger också en inblick i det komplexa produktområdet medicintekniska produkter. I kursen ingår obligatoriska case-seminarier.
I kursen ingår två moment: 1. Teori 2,5 hp 2. Case seminarier 1 hp
All kommunikation med studenterna under kursen sker via Canvas.
När du registrerat dig på kursen (se ovan), får du tillgång till kursens information på Canvas.
Det är viktigt att du tar del av den informationen, använder du inte ditt universitetsepostkonto är det viktigt att du ordnar vidaresändning till annan epostadress.
Har du inte pluggat hos oss tidigare så kan det vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala föreläsningar 10-13 januari då vi guidar dig genom studiestarten. Föreläsningarna är ca en timme lång och ges i Zoom. Vad vill du veta mer om?
Under din studietid har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster. Allt för att underlätta studierna och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.
Infocenter hjälper dig med det du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student. Här kan du till exempel få hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare. Infocenter håller till i huset Universum, mitt på Campus Umeå.