"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Service Marketing, Marketing Ethics and Sustainability C

  • Antal högskolepoäng 15 hp

Om kursen

Kursen är avsedd för studenter som vill öka sin kunskap och stimulera sitt kritiska tänkande avseende marknadsföring av tjänster, etisk marknadsföring och hållbarhetsfrågor ur ett internationellt perspektiv.

Moment 1. Service Marketing, 7.5 hp

Hur användaren uppfattare en tjänst är nära kopplat till uppfattningar om tjänsteleverantören men även till marknadsföring i allmänhet och till frågor om etik vad gäller hur organisationen ser på kunder och andra intressenter.

Moment 2. Marketing ethics and sustainability, 7.5 hp

För företag idag är etiskt beteende och miljömässig hållbarhet allt viktigare. Trots detta tas många företags- och marknadsföringsbeslut utan hänsyn till deras miljömässiga, sociala och etiska konsekvenser.



Scheman/Schedules.
Schemat finns tillgängligt senast en månad innan kursstart.

Kursen kan ej kombineras med Service Marketing and Marketing Ethics - an international perspective C 2Fe124 i en examen.
 

Kontaktformulär

Kontaktformulär

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)

Kontaktperson för kursen är:
Studievägledare