Service Marketing, Marketing Ethics and Sustainability C
15 hp
Om kursen
Kursen är avsedd för studenter som vill öka sin kunskap och stimulera sitt kritiska tänkande avseende marknadsföring av tjänster, etisk marknadsföring och hållbarhetsfrågor ur ett internationellt perspektiv.
Moment 1. Service Marketing, 7.5 hp
Hur användaren uppfattare en tjänst är nära kopplat till uppfattningar om tjänsteleverantören men även till marknadsföring i allmänhet och till frågor om etik vad gäller hur organisationen ser på kunder och andra intressenter.
Moment 2. Marketing ethics and sustainability, 7.5 hp
För företag idag är etiskt beteende och miljömässig hållbarhet allt viktigare. Trots detta tas många företags- och marknadsföringsbeslut utan hänsyn till deras miljömässiga, sociala och etiska konsekvenser.
Scheman/Schedules. Schemat finns tillgängligt senast en månad innan kursstart.
Kursen kan ej kombineras med Service Marketing and Marketing Ethics - an international perspective C 2Fe124 i en examen.