Med detta brev vill jag hälsa dig välkommen till kursen ”Socialt arbete i somatisk och psykiatrisk vård” ht21. Kursen inleds 31 augusti med introduktion. Kursansvarig David Rosenberg
Om du har blivit antagen och vill ha din plats, eller vill stå kvar som reserv, behöver du inte svara på det andra antagningsbeskedet. Men om du inte längre är intresserad av din plats är det bra att du lämnar återbud så att en reserv kan få den. Återbud gör du enklast på Mina sidor på Antagning.se. Är den möjligheten stängd går det bra att lämna återbud på Studentwebben (logga in med ditt Umu-id) eller kontakta ansvarig institution.
Behöver du ansöka om stöd för funktionsnedsättning?
Om du behöver stöd för funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan utbildningen börjar. Läs mer om vilket stöd du kan få och hur du ansöker på vår studentwebb.
När du har tackat ja till din plats, måste du registrera dig på kursen. På den här kursen ska du själv registrera dig via studentwebben innan kursstart. Det kan du göra från och med 23 augusti till och med 31 augusti. Om du inte har registrerat dig senast den 31 augusti förlorar du din plats på kursen.
Om du drabbas av akut sjukdom eller annan oförutsedd händelse som gör att du inte kan registrera dig måste du kontakta oss så fort som möjligt (läkarintyg krävs).
För att kunna registrera dig på kursen måste du först aktivera ditt Umu-id. Se nedan under rubrik "Aktivera ditt Umu-id!"
För den här kursen använder vi lärplattformen Cambro. Där hittar du allt du behöver för kursen, instruktioner för övningar, lista över kursdeltagare och meddelanden från läraren. Det är också på lärplattformen du ibland lämnar in dina uppgifter.
Du får tillgång till Cambro efter din registrering.
Jag vill aktivera mitt Umu-id. (Länka till https://www.servicedesk.its.umu.se/Activation/Guide/Default.aspx)
Jag vill logga in i Cambro. (Länka till: https://www.cambro.umu.se/portal)
Under din studietid har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster. Allt för att underlätta studierna och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.
Infocenter hjälper dig med det du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student. Här kan du till exempel få hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare. Infocenter håller till i huset Universum, mitt på Campus Umeå.