Engelskt namn: Teaching in the Multilingual Classroom
Denna kursplan gäller: 2017-08-07 och tillsvidare
Kurskod: 6SD007
Högskolepoäng: 7,5
Utbildningsnivå: Avancerad nivå
Huvudområden och successiv fördjupning:
Språkdidaktik: Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav
Lingvistik: Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav
Betygsskala: För denna kurs ges betygen VG Väl godkänd, G Godkänd, U Underkänd
Ansvarig institution: Institutionen för språkstudier
Beslutad av: Utbildningsledaren för humanistiska fakulteten, 2017-06-27
Translanguaging and Identity in Educational Settings
Creese Angela, Blackledge Adrian
Ingår i:
Annual review of applied linguistics [Elektronisk resurs]
Cambridge : Cambridge University Press : 1981- : 35 : sid. 20-35 :
Obligatorisk
Identity Texts and Academic Achievement: Connecting the Dots in Multilingual School Contexts.
Cummins Jim, Hu Shirley, Markus Paula, Montero M. Kristina
Ingår i:
TESOL quarterly [Elektronisk resurs].
Alexandria, Va. : TESOL : 1967- : 49 :
Obligatorisk
Hornberger Nancy H.
Continua of biliteracy [Elektronisk resurs] : an ecological framework for educational policy, research, and practice in multilingual settings
Clevedon, England : Multilingual Matters : c2003. : xxix, 370 p. :
Obligatorisk
Läsanvisning: p. 3-34 (Chapter 1).
http://ebookcentral.proquest.com/lib/umeaub-ebooks/detail.action?docID=204118
Iversen Jonas
The Role of Minority Students L1 when Learning English.
In: Nordic Journal of Modern Language Methodology 5(1) : 2017 :
Obligatorisk
Läsanvisning: s. 35-47
May Stephen
The multilingual turn : implications for SLA, TESOL and bilingual education
New York : Routledge : 2014 : x, 229 pages :
ISBN: 0415534321
Obligatorisk
Se bibliotekskatalogen Album
Läsanvisning: - Introducing the Multilingual Turn", s. 1-6
- Kapitel 1, Disciplinary Divides, Knowledge Construction, and the Multilingual Turn (s. 7- 31)
- Afterword, s. 216-217
Second language learning theories [Elektronisk resurs]
Mitchell Rosamond., Myles Florence, Marsden Emma.
Third edition. : London : Routledge : 2013. :
Obligatorisk
Läsanvisning: Läsanvisning: kap. 1 (s. 1-26), kap 6. (s 160-187), kap. 9 (s. 250-284), valfritt kapitel
Outakoski Hanna
Teaching an endangered language in virtual reality
Ingår i:
Keeping languages alive
Cambridge : : Cambridge University Press : 2014 : xiv, 269 s. :
Obligatorisk
Läsanvisning: s. 128-139
Väljs i samråd med lärare.
Translanguaging and Identity in Educational Settings
Creese Angela, Blackledge Adrian
Ingår i:
Annual review of applied linguistics [Elektronisk resurs]
Cambridge : Cambridge University Press : 1981- : 35 : sid. 20-35 :
Obligatorisk
Identity Texts and Academic Achievement: Connecting the Dots in Multilingual School Contexts.
Cummins Jim, Hu Shirley, Markus Paula, Montero M. Kristina
Ingår i:
TESOL quarterly [Elektronisk resurs].
Alexandria, Va. : TESOL : 1967- : 49 :
Obligatorisk
Hornberger Nancy H.
Continua of biliteracy [Elektronisk resurs] : an ecological framework for educational policy, research, and practice in multilingual settings
Clevedon, England : Multilingual Matters : c2003. : xxix, 370 p. :
Obligatorisk
Läsanvisning: p. 3-34 (Chapter 1).
http://ebookcentral.proquest.com/lib/umeaub-ebooks/detail.action?docID=204118
Iversen Jonas
The Role of Minority Students L1 when Learning English.
In: Nordic Journal of Modern Language Methodology 5(1) : 2017 :
Obligatorisk
Läsanvisning: s. 35-47
Second language learning theories [Elektronisk resurs]
Mitchell Rosamond., Myles Florence, Marsden Emma.
Third edition. : London : Routledge : 2013. :
Obligatorisk
Outakoski Hanna
Teaching an endangered language in virtual reality
Ingår i:
Keeping languages alive
Cambridge : : Cambridge University Press : 2014 : xiv, 269 s. :
Obligatorisk
Läsanvisning: s. 128-139
Väljs i samråd med lärare.