Welcome! You have been admitted to the Master's Programme in Crisis Management and Peacebuilding at the Department of Political Science, Umeå University. Here you will find important information about the programme start, registration, student life and more, so please read it carefully. If you have any questions concerning the programme, you can use the contact form below. We wish you a warm welcome and hope that you will enjoy your studies here in Umeå!
Registration at the student website You need to be registered for the programme in the study documentation system to be able to follow the programme and to get your results recorded. Online registration for the first course, Systems of Crisis Management in Comparative Perspective, is open between August 24, 2020 and September 7, 2020. If you do not register, you risk losing your place.
To be able to sign in at the student website and register online, you need to have activated your Umu-id account.
To be able to register you need to activate your user account (Umu-id).
Schemalänk publiceras här senast 30 dagar innan kursstart.
Introduction
The programme starts with an introduction to the first course, Systems of Crisis Management in Comparative Perspective, and a general introduction to the programme and the Department. We present important information about the course, the programme and the studies. Please let us know in advance if you are not able to take part in the introduction, using the contact form. If you don't take part in the introduction and don't register for the first course in Portalen, you will lose your place at the programme. If you have any questions or problems registering, do not hesitate to contact us.
During the first semester you will study Systems of Crisis Management in Comparative Perspective, 15 credits, and Qualitative and Quantitative Research Methods for the Social Sciences, 15 credits.
The Programme Management consists of Program Coordinator Dzenan Sahovic and Program Advisor Malin Nygren. Should you have any questions or concerns, do not hesitate to contact us.
The learning platform Cambro is used as a means of communication and information channel for the programme and the separate courses. There you will find all you need, for example the schedule, instructions for seminars, a list of course participants, and notices from the teacher. This is also where you hand in your own work.
To be able to log into Cambro you need an activated user account (Umu-id).
Umu-id är ditt användarkonto. Det behöver du för att kunna registrera dig på utbildningen. När du är ny student får du automatiskt ett Umu-id, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.
Umu-id kommer du behöva när du ska: • registrera dig på kurser • lämna in tentor, uppgifter eller se dina resultat • kolla din studentmejl • skaffa Umu-kort • använda datorer i datorsalar och universitetets wifi.
När du är på något av våra campus kommer du behöva ett Umu-kort. Umu-kortet är personligt och fungerar som passerkort, kopieringskort och lånekort. Allt i ett. För att få tillgång till kortet måste du själv ansöka om det.
Om du inte har pluggat hos oss tidigare kan det vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala föreläsningar 9-12 januari då vi guidar dig genom studiestarten. Tittar gör du var du vill, föreläsningarna ges i Zoom. Det här får du vet mer om:
Sök det pedagogiska stöd du har rätt till på direkten. Då är det fixat när terminen börjar och du bara vill komma i gång med utbildningen.
Du kan få stöd om du till exempel har dyslexi, adhd eller nedsatt syn. Beroende på dina behov finns olika typer av stöd. Vanligt är att en får anteckningsstöd, längre skrivtid eller anpassning av sitt kursmaterial. Målet är helt enkelt att göra det lättare för dig att plugga på lika villkor.
Infocenter, möjligen de bästa vi har. De hjälper dig genom de första veckorna som ny student. Kanske behöver du hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokalerna eller snabbt stämma av med en studievägledare? Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare.
Infocenter håller till i Universum, huset mitt på Campus Umeå. Det är bara att du hör av dig om något krånglar.