You have been admitted to the Master's Programme in Economics at Umeå School of Business, Economics and Statistics, Umeå University. On this page you will find important information that will be useful, please read it carefully. If you have any questions concerning the programme, you can always contact your study advisor (study.advisor.econ@umu.se). We would like to wish you a warm welcome to the programme and we hope that you will enjoy your studies here in Umeå!
Registration takes place on campus when the semester starts at the end of August 2021. Physical registration is required and you will be informed about how this is to take place during the first week and by attending the first lecture of the first course.
The autumn semester starts with lectures and a welcome meeting on the 30th of August
The schedule for the first module, Mathematical Economics I D7 7.5 credits, will be published no later than the 9th of August at the website mentioned above. It is also by attending the scheduled lectures that registration will take place. The classes this coming term are intended to be Campus based, and the first course is planned to be on Campus.
Recommended arrival time
You are recommended to arrive at least one week before lectures starts so that you can participate in all the introductory activities.
The International Office at Umeå University will arrange an Orientation Course for international students starting 25th of August. It is recommended that all international students attend it. The schedule for that will be found here.
The first lecture starts with a welcome meeting. We will go through some useful practical information for about an hour. The other hour you will have an ordinary lecture. The first lecture will take place on Monday the 30th of August at 10.00-12.00 in Hörsal G. (See schedule)
Late arrival
You are recommended to arrive one week early before the start of lectures but at the very last you may arrive one week late, before 4.30 p.m. Monday the 6th of September.
If you arrive later you will no longer have a seat at the program and will have to return home. If you fear that you will face some delay keep in touch with your Study Advisor (study.advisor.econ@umu.se).
The Business Student section of The Student Union called HHUS, will arrange a welcome and team building activity for all newly admitted students at both undergraduate and master programmes. Further information concerning this activity will be posted on their webpage in June HHUS.
We will start a facebook group for all newly admitted students to this program. An e-mail with a link to the group will be sent out shortly. If you have not received it and wish to join the group contact the study advisor (study.advisor.econ@umu.se). (The e-mail can also have ended up in your junk mail).
If you have any questions, you are welcome to the study advisor in economics by filling in the contact form below.
Umu-id är ditt användarkonto. Det behöver du för att kunna registrera dig på utbildningen. När du är ny student får du automatiskt ett Umu-id, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.
Umu-id kommer du behöva när du ska: • registrera dig på kurser • lämna in tentor, uppgifter eller se dina resultat • kolla din studentmejl • skaffa Umu-kort • använda datorer i datorsalar och universitetets wifi.
När du är på något av våra campus kommer du behöva ett Umu-kort. Umu-kortet är personligt och fungerar som passerkort, kopieringskort och lånekort. Allt i ett. För att få tillgång till kortet måste du själv ansöka om det.
Om du inte har pluggat hos oss tidigare kan det vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala föreläsningar 9-12 januari då vi guidar dig genom studiestarten. Tittar gör du var du vill, föreläsningarna ges i Zoom. Det här får du vet mer om:
Sök det pedagogiska stöd du har rätt till på direkten. Då är det fixat när terminen börjar och du bara vill komma i gång med utbildningen.
Du kan få stöd om du till exempel har dyslexi, adhd eller nedsatt syn. Beroende på dina behov finns olika typer av stöd. Vanligt är att en får anteckningsstöd, längre skrivtid eller anpassning av sitt kursmaterial. Målet är helt enkelt att göra det lättare för dig att plugga på lika villkor.
Infocenter, möjligen de bästa vi har. De hjälper dig genom de första veckorna som ny student. Kanske behöver du hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokalerna eller snabbt stämma av med en studievägledare? Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare.
Infocenter håller till i Universum, huset mitt på Campus Umeå. Det är bara att du hör av dig om något krånglar.