"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Sjuksköterskeprogrammet

Institutionen för omvårdnad hälsar dig varmt välkommen till utbildningen för sjuksköterskeexamen med studier inom ämnet omvårdnad. Vi hoppas och tror att din studietid kommer att uppfylla dina förväntningar, utveckla dina kunskaper och färdigheter, din professionella kompetens samt att studierna är personligt utvecklande.

Så här börjar du

  • 2. Registrera dig på kursen

    Kursregistrering sker efter kursstart om studenten har anmält sig till kurs i lärplattformen Moodle senast kl. 10.00 den 31/8-2020, och sköts av personal på institutionen.

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    2020-08-31

    Tid: Senast kl. 10.00

    Plats: Lärplattformen Moodle (läs mer nedan).

    Programmets första kurs startar måndagen den 31/8. Senast kl. 10.00 ska du anmäla dig i kursen enligt anvisningar i Moodle (läs mer under "Programmets upplägg" nedan).

    OBS! Den som inte är anmäld på kursen enligt anvisningar senast kl.10.00 den 31/8 förlorar sin utbildningsplats om inte särskilda skäl meddelats. Reserv kallas omedelbart.

    Återbud: Har du tackat ja till en utbildningsplats och inte längre har för avsikt att studera - Lämna då snarast återbud på www.antagning.se - logga in. Meddelande om ditt återbud är viktigt och möjliggör att vi kan kalla reserv och någon annan person kan antas till utbildningsplatsen.

    Fäll ihop

Om kursen

  • Programmets/kursens upplägg

    Programmet är upplagt som distansstudier på heltid (ca 40 tim /vecka).
     
    Det är obligatoriska träffar i Skellefteå cirka 3-5 ggr per termin á 2-5 dagar per träff samt att du som student ska göra din VFU (praktik) i avtalsområdet Västerbotten vilket totalt under programmet är 32 veckor.

    I programmet använder vi oss av en lärplattform, Moodle, där du behöver logga in för att ta del av utbildningen. Där hittar du också information om exempelvis praktik, vaccination osv.

    Första kursveckan, vecka 36, bedrivs studier på hemorten med schemalagda träffar via lärplattformen. Första möjlighet att träffa kursansvarig lärare och studiekamrater online i e-mötesrum ZOOM är den 31/8 kl. 13.00-ca 15.00. Information om hur du kommer i gång med ZOOM finns på kurssidan i Moodle.

    Vecka 38 är schemalagd som kursträff med obligatorisk närvaro på studieorten, för närmare detaljer se schema.

    Fäll ihop
  • Lärplattformen Moodle

    Du loggar in med hjälp av ditt användarkonto/UMU-id (se information om UMU-id under "Aktivera användarkonto" längre ner på sidan). Så här loggar du in i Moodle:
     
    1. Länk till lärplattformen: http://www.moodle.umu.se
     
    2. Logga in i Moodle med ditt UMU-id
     
    3. Du finner din kurs under "Mina kurser"

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Umu-id är ditt användarkonto. Det behöver du för att kunna registrera dig på utbildningen. När du är ny student får du automatiskt ett Umu-id, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Umu-id kommer du behöva när du ska:
    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor, uppgifter eller se dina resultat
    • kolla din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets wifi.

    För att få tillgång till ditt Umu-id behöver du gå igenom vår aktiveringsguide. Detta kan du göra en vecka innan terminsstart, men ofta går det att göra tidigare än så. Du får inget särskilt meddelande från oss när det är möjligt att aktivera ditt användarkonto.

    Jag vill aktivera mitt Umu-id.

    Om du får problem att logga in eller aktivera ditt Umu-id kontakta IT-supporten Servicedesk så får du hjälp.

    Fäll ihop
  • Beställ ditt Umu-kort

    När du är på något av våra campus kommer du behöva ett Umu-kort. Umu-kortet är personligt och fungerar som passerkort, kopieringskort och lånekort. Allt i ett. För att få tillgång till kortet måste du själv ansöka om det.

    Jag ansöker om Umu-kortet på en gång

    Fäll ihop
  • Sök stöd vid funktionsnedsättning

    Sök det pedagogiska stöd du har rätt till på direkten. Då är det fixat när terminen börjar och du bara vill komma i gång med utbildningen.

    Du kan få stöd om du till exempel har dyslexi, adhd eller nedsatt syn. Beroende på dina behov finns olika typer av stöd. Vanligt är att en får anteckningsstöd, längre skrivtid eller anpassning av sitt kursmaterial. Målet är helt enkelt att göra det lättare för dig att plugga på lika villkor.

    Följ länken för att lära dig mer om stödet och hur du ansöker.

    Fäll ihop
  • Fråga Infocenter om det krånglar

    Infocenter, möjligen de bästa vi har. De hjälper dig genom de första veckorna som ny student. Kanske behöver du hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokalerna eller snabbt stämma av med en studievägledare? Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare.

    Infocenter håller till i Universum, huset mitt på Campus Umeå. Det är bara att du hör av dig om något krånglar.

    Hitta till Infocenter (Mazemap)

    Infocenter ger hjälp och stöd

    Fäll ihop

Kontakta oss

Ditt meddelande skickas till Infocenter. Vid behov skickar de vidare till den person som är mer insatt i det som din fråga gäller.

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)