Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Sjuksköterskeprogrammet

Institutionen för omvårdnad hälsar dig varmt välkommen till utbildningen för sjuksköterskeexamen med studier inom ämnet omvårdnad. Vi hoppas och tror att din studietid kommer att uppfylla dina förväntningar, utveckla dina kunskaper och färdigheter, din professionella kompetens samt att studierna är personligt utvecklande.

Så här börjar du

  • 2. Registrera dig på kursen

    Kursregistrering sker efter kursstart om studenten har anmält sig till kurs i lärplattformen Moodle senast kl. 10.00 den 31/8-2020, och sköts av personal på institutionen.

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    2020-08-31

    Tid: Senast kl. 10.00

    Plats: Lärplattformen Moodle (läs mer nedan).

    Programmets första kurs startar måndagen den 31/8. Senast kl. 10.00 ska du anmäla dig i kursen enligt anvisningar i Moodle (läs mer under "Programmets upplägg" nedan).

    OBS! Den som inte är anmäld på kursen enligt anvisningar senast kl.10.00 den 31/8 förlorar sin utbildningsplats om inte särskilda skäl meddelats. Reserv kallas omedelbart.

    Återbud: Har du tackat ja till en utbildningsplats och inte längre har för avsikt att studera - Lämna då snarast återbud på www.antagning.se - logga in. Meddelande om ditt återbud är viktigt och möjliggör att vi kan kalla reserv och någon annan person kan antas till utbildningsplatsen.

    Fäll ihop

Om kursen

  • Programmets/kursens upplägg

    Programmet är upplagt som distansstudier på heltid (ca 40 tim /vecka).
     
    Det är obligatoriska träffar i Skellefteå cirka 3-5 ggr per termin á 2-5 dagar per träff samt att du som student ska göra din VFU (praktik) i avtalsområdet Västerbotten vilket totalt under programmet är 32 veckor.

    I programmet använder vi oss av en lärplattform, Moodle, där du behöver logga in för att ta del av utbildningen. Där hittar du också information om exempelvis praktik, vaccination osv.

    Första kursveckan, vecka 36, bedrivs studier på hemorten med schemalagda träffar via lärplattformen. Första möjlighet att träffa kursansvarig lärare och studiekamrater online i e-mötesrum ZOOM är den 31/8 kl. 13.00-ca 15.00. Information om hur du kommer i gång med ZOOM finns på kurssidan i Moodle.

    Vecka 38 är schemalagd som kursträff med obligatorisk närvaro på studieorten, för närmare detaljer se schema.

    Fäll ihop
  • Lärplattformen Moodle

    Du loggar in med hjälp av ditt användarkonto/UMU-id (se information om UMU-id under "Aktivera användarkonto" längre ner på sidan). Så här loggar du in i Moodle:
     
    1. Länk till lärplattformen: http://www.moodle.umu.se
     
    2. Logga in i Moodle med ditt UMU-id
     
    3. Du finner din kurs under "Mina kurser"

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Som student behöver du ett Umu-id (ditt användarkonto). Ditt Umu-id använder du för att till exempel

    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor och uppgifter och se dina studieresultat
    • komma åt din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets trådlösa nätverk.

    När du är ny student får du automatiskt ett användarkonto när du antagits, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Så här aktiverar jag mitt Umu-id.

    Det här funkar ju inte. Hjälp!

    Om du får problem att att logga in eller aktivera ditt Umu-id så kontakta IT-supporten Servicedesk där du kan ställa frågor och få hjälp.

    Fäll ihop
  • Skaffa Umu-kort

    När du är på våra campus i Umeå och Örnsköldsvik kommer du att behöva ett Umu-kort. Det är ett kort som fungerar som

    • passerkort
    • lånekort för universitetsbiblioteket
    • kopierings- och utskriftskort.

    Du får inte kortet automatiskt, utan måste själv ansöka om att få det.

    Ansök om Umu-kort.

    Fäll ihop
  • Digitala studiestartsföreläsningar 10-13 januari

    Har du inte pluggat hos oss tidigare så kan det vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala föreläsningar 10-13 januari då vi guidar dig genom studiestarten. Föreläsningarna är ca en timme lång och ges i Zoom. Vad vill du veta mer om?

    • Ny på universitetet – en överblick
    • Varför finns studentkåren?
    • IT-tjänster för studenter
    • Studera med funktionsnedsättning
    • Hjälp för att söka, skriva och studera
    • Akademiskt skrivande och studieteknik
    • Din hälsa under studietiden
    • Om existentiell hälsa, mening och balans
    Fäll ihop
  • Tillgång till hela Microsoft Office 365

    Under din studietid har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster. Allt för att underlätta studierna och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.

    Office 365 och hur jag installerar det.

    Fäll ihop
  • Om något krånglar finns Infocenter

    Infocenter hjälper dig med det du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student. Här kan du till exempel få hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare. Infocenter håller till i huset Universum, mitt på Campus Umeå. 

    Hitta till Infocenter på Campus Umeå (Mazemap).

    Infocenter – ger svar, hjälp och vägledning.

    Fäll ihop

Kontakta oss

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)