Frågor och svar

Här kan du läsa mer och få svar på de vanligaste frågorna gällande Hälsa på campus.

Vad säger rektor om Hälsa på campus?

"Som rektor är jag stolt över att Umeå universitet är en arbetsplats som sätter medarbetare och studenters hälsa i fokus. Därför vill jag uppmuntra till aktivt deltagande under Hälsa på campus för alla som har möjlighet och har tillåtelse av prefekt eller motsvarande". Hans Adolfsson, rektor vid Umeå universitet

När arrangeras Hälsa på campus?

Framgent arrangeras Hälsa på campus alltid onsdag vecka 38 samt onsdag vecka 8.

Måste jag anmäla mig?

Hälsa på campus erbjuder såväl öppna aktiviteter med drop-in-karaktär som aktiviteter som kräver föranmälan. De aktiviteter som fodrar föranmälan framkommer tydligt i programmet.

Kostar det något?

Nej, alla aktiviteter är gratis.

Jag har synpunkter, idéer eller önskemål, var ska jag vända mig?

Idrottshögskolan tar tacksamt emot feedback och tips, skicka gärna ett mail till Tove Mårs, projektadministratör Hälsa på campus, Idrottshögskolan.

Frågor gällande personal

Får jag delta på arbetstid?
Prefekt/motsvarande får besluta att de medarbetare som önskar delta på aktiviteterna inom Hälsa på campus ska ges möjlighet till detta. Sådant beslut får enbart fattas under förutsättning att verksamheten därigenom inte påverkas negativt

Måste mitt deltagande godkännas skriftligt?
Nej, ett muntligt godkännande räcker. Om du ändå vill ha godkännandet skriftligt så kan du använda denna blankett.

Måste jag delta i allt?
Nej, du väljer själv vad du vill delta i.

Frågor gällande studenter

Jag är student, vad är det som gäller?
Rekommendationen är att dagen ska vara undervisnings- och examinationsfri så att du som student ska kunna delta i de aktiviteter som arrangeras. Prefekt/motsvarande avgör detta, se ditt schema.

Välkommen att kontakta

Pernilla Eriksson