AIP (American Institute of Physics)

Du som är forskare vid Umeå universitet kan publicera med öppen tillgång utan kostnad i tidskrifter från AIP. Här kan du läsa mer om villkoren för bibliotekets avtal med förlaget för 2024 och se vad det innebär för dig.

Publiceringsavgiften (APC, article processing charge) ​är redan betald via ett avtal mellan biblioteket och AIP. Avtalet gäller publicering med öppen tillgång i hybridtidskrifter från AIP med undantag för tidskrifterna Journal of the Physical Society of Japan och Physics Today.

Villkor som gäller för avtalet

• Du ska vara korresponderande författare, det vill säga den person som sköter kontakten med förlaget.
  • Din affiliering till Umeå universitet måste framgå i den publicerade artikeln.
  • Använd din e-postadress som slutar på @umu.se. Den används ofta för att identifiera din tillhörighet till Umeå universitet.
  • Avtalet omfattar artiklar med "acceptance date" 2024.
  • Din artikel kommer att publiceras under en CC BY-licens.

Bra att veta om publiceringsprocessen

Läs mer om publiceringsprocessen på AIP:s webbplats:

Read & Publish Author Guidelines

Senast uppdaterad: 2024-04-26