Publicerad: 2024-04-19

Searching for the selfie spot: On geomedia and logistical lives

NYHET Den 29 maj, kl 13:15-15:00, gästas det högre seminariet i medie- och kommunikationsvetenskap av professor André Jansson från Karlstads universitet. Arrangemanget sker i samarbete med Digsum och hålls i Humlab.

André Jansson är professor i medie- och kommunikationsvetenskap och föreståndare för Centrum för geomediastudier vid Karlstads universitet. Han kommer att prata under rubriken "Searching for the selfie spot: On geomedia and logistical lives" och bygger på hans bok "Rethinking Communication Geographies: Geomedia, Digital Logistics and the Human Condition" från 2022.

Seminariet sker i samarbete med Digsum, Centrum för digital samhällsforskning, som är ett tvärvetenskapligt centrum för forskning om förhållandet mellan digital teknik och samhällsförändring. Centret för samman forskare från alla delar av samhällsvetenskaperna vid Umeå universitet, exempelvis sociologi, informatik, pedagogik, statsvetenskap, genusvetenskap, rättsvetenskap, ekonomi, psykologi och socialt arbete.

Seminariet hålls på engelska.

Abstract

This presentation introduces some central ideas and findings from the book Rethinking Communication Geographies: Geomedia, Digital Logistics and the Human Condition (2022). The presentation provides an overview of geomedia as an emerging “environmental regime” that shapes our everyday lives with/in media. Special attention is given to how logistical practices and logics – that is, the continuous management of different types flows and mobilities – have become a central feature of the human condition. Concrete examples are taken from the realms of work, tourism and everyday life at large. Ultimately, the presentation reflects on the prospects for a “logistical turn” in media and communication studies.

Hand som håller i en kamera för att ta en selfie. Utsikt över berg och hav.
ons
maj