Engelskt namn: Applying Cognitive Linguistics to Second Language Teaching and Learning
Denna kursplan gäller: 2017-08-07 och tillsvidare
Kurskod: 1EN073
Högskolepoäng: 7,5
Utbildningsnivå: Avancerad nivå
Huvudområden och successiv fördjupning:
Engelska: Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav
Franska: Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav
Lingvistik: Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav
Ryska: Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav
Språkdidaktik: Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav
Tyska: Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav
Betygsskala: För denna kurs ges betygen VG Väl godkänd, G Godkänd, U Underkänd
Ansvarig institution: Institutionen för språkstudier
Beslutad av: Utbildningsledaren för humanistiska fakulteten, 2017-06-27
Achard Michel
Teaching contrual: Cognitive pedagogical grammar.
Ingår i:
Handbook of cognitive linguistics and second language acquisition
New York : Routledge : 2008 : x, 566 s. :
Obligatorisk
Langacker Ronald W.
The relevance of Cognitive Grammar for language pedagogy.
Ingår i:
Cognitive Approaches to Pedagogical Grammar [Elektronisk resurs]
Berlin, New York : Mouton de Gruyter : 2008 : Online-Ressource :
Obligatorisk
Littlemore Jeannette.
Applying cognitive linguistics to second language learning and teaching [Elektronisk resurs]
Basingstoke, Hampshire : Palgrave Macmillan : 2009. : 1 online resource (xii, 212 p.) :
Table of Contents / Abstracts
ISBN: 9780230245259 (electronic bk.)
Obligatorisk
Se bibliotekskatalogen Album
Taylor John R.
Some pedagogical implications of cognitive linguistics
Ingår i:
Cognitive Approaches to Pedagogical Grammar [Elektronisk resurs]
Berlin, New York : Mouton de Gruyter : 2008 : Online-Ressource :
Obligatorisk
Läsanvisning: s. 37-65
Till detta tillkommer i moment 1 artiklar eller bokkapitel med en omfattning av ca 150 sidor. Till moment 2 tillkommer språkspecifika artiklar eller bokkapitel som läses för den slutgiltiga analysuppgiften och som väljs tillsammans handledare. Ca 200 s.