Content: Introduktion till ämnet. Vad är Revenue Management? Hur styr vi våra intäkter. Hur kommer kursen att se ut och vad är våra förväntningar?
https://umu.zoom.us/j/64920256450?pwd=dkl0b0VxTVpwWHhROFFONEFuL2Rrdz09
Content: Läs kapitel 1-3.
Vad är syftet med att driva företag? Vilka områden behöver säkras och var tar Revenue Management sin plats? Vad är Revenue Management, vad är prissättning och hur arbetar vi med detta?
Tuesday, 03 November 2020
09:00 to 12:0009.0012.00
Revenue Management, 7,5 hp
Lecture
Zoom
Content: Läs kapitel 4.
Grundförutsättning kring en marknad. Prissättning och optimering.
https://umu.zoom.us/j/64920256450?pwd=dkl0b0VxTVpwWHhROFFONEFuL2Rrdz09
Content: Läs kapitel 4.
Differentiering - vi behöver förstå våra kunder och deras beteenden för att optimera. Hur använder vi oss av det? Vad finns det för kundgrupper och vad kan vi använda gruppens beteende till?
Content: Revenue Management inom F&B och Menu Engineering.
Thursday, 05 November 2020
Nothing is scheduled today.
Friday, 06 November 2020
Nothing is scheduled today.
Saturday, 07 November 2020
Nothing is scheduled today.
Sun
Week 45w.45NovSunday, 01 November 2020
1
Mon
Monday, 02 November 2020
2
10:00 to 12:0010.00
Revenue Management, 7,5 hp
Lecture
Zoom
Content: Introduktion till ämnet. Vad är Revenue Management? Hur styr vi våra intäkter. Hur kommer kursen att se ut och vad är våra förväntningar?
https://umu.zoom.us/j/64920256450?pwd=dkl0b0VxTVpwWHhROFFONEFuL2Rrdz09
Content: Läs kapitel 1-3.
Vad är syftet med att driva företag? Vilka områden behöver säkras och var tar Revenue Management sin plats? Vad är Revenue Management, vad är prissättning och hur arbetar vi med detta?
16.00
Tue
Tuesday, 03 November 2020
3
09:00 to 12:0009.00
Revenue Management, 7,5 hp
Lecture
Zoom
Content: Läs kapitel 4.
Grundförutsättning kring en marknad. Prissättning och optimering.
https://umu.zoom.us/j/64920256450?pwd=dkl0b0VxTVpwWHhROFFONEFuL2Rrdz09
Content: Läs kapitel 4.
Differentiering - vi behöver förstå våra kunder och deras beteenden för att optimera. Hur använder vi oss av det? Vad finns det för kundgrupper och vad kan vi använda gruppens beteende till?