Basics in the Behavioural Sciences: Introduction to Education, 7.5 credits
Required Knowledge
General entry requirementsLiterature
Hrastinski Stefan
Digitalisering av högre utbildning
Upplaga 1 :
Lund :
Studentlitteratur :
[2018] :
237 sidor :
ISBN: 9789144119724
Mandatory
Search the University Library catalogue
Ingemann Jan Holm
Vetenskapsteori för samhällsvetare
1. uppl. :
Malmö :
Gleerups Utbildning :
2016 :
213 s. :
ISBN: 9789140690012
Mandatory
Search the University Library catalogue
Peer review in higher education: Student perceptions before and after participation
Mulder R. A., Pearce J. M., Baik C
Active Learning in Higher Education, 15(2), 157-171 :
2014 :
Mandatory
Rethinking feedback practices in higher education: a peer review perspective
Nicol D., Thomson A., Breslin C.
Assessment & Evaluation in Higher Education, 39(1), 102-122 :
2014 :
Mandatory
Sundberg Daniel
Pedagogik som vetenskap : Analys och argument
Linnéuniversitetet, Fakulteten för samhällsvetenskap (FSV), Institutionen för utbildningsvetenskap (UV) :
Mandatory
Åsberg Rodney
Ontologi, epistemologi och metodologi
: en kritisk genomgång av vissa grundläggande vetenskapsteoretiska begrepp och ansatser
Rev. uppl. :
Göteborg :
Institutionen för pedagogik och didaktik :
2001 :
80, 7 s. :
Mandatory
Säljö Roger
Lärande
: en introduktion till perspektiv och metaforer
2 uppl. :
Gleerups Utbildning AB :
2021 :
200 sidor :
ISBN: 9789151106878
Mandatory
Search the University Library catalogue
Hrastinski Stefan
Digitalisering av högre utbildning
Upplaga 1 :
Lund :
Studentlitteratur :
[2018] :
237 sidor :
ISBN: 9789144119724
Mandatory
Search the University Library catalogue
Ingemann Jan Holm
Vetenskapsteori för samhällsvetare
1. uppl. :
Malmö :
Gleerups Utbildning :
2016 :
213 s. :
ISBN: 9789140690012
Mandatory
Search the University Library catalogue
Peer review in higher education: Student perceptions before and after participation
Mulder R. A., Pearce J. M., Baik C
Active Learning in Higher Education, 15(2), 157-171 :
2014 :
Mandatory
Rethinking feedback practices in higher education: a peer review perspective
Nicol D., Thomson A., Breslin C.
Assessment & Evaluation in Higher Education, 39(1), 102-122 :
2014 :
Mandatory
Sundberg Daniel
Pedagogik som vetenskap : Analys och argument
Linnéuniversitetet, Fakulteten för samhällsvetenskap (FSV), Institutionen för utbildningsvetenskap (UV) :
Mandatory
Åsberg Rodney
Ontologi, epistemologi och metodologi
: en kritisk genomgång av vissa grundläggande vetenskapsteoretiska begrepp och ansatser
Rev. uppl. :
Göteborg :
Institutionen för pedagogik och didaktik :
2001 :
80, 7 s. :
Mandatory
Säljö Roger
Lärande
: en introduktion till perspektiv och metaforer
2 uppl. :
Gleerups Utbildning AB :
2021 :
200 sidor :
ISBN: 9789151106878
Mandatory
Search the University Library catalogue