Navigated to
Syllabus:

Critical Perspectives on Norms in Everyday Life, Education and Work, 7.5 credits

Swedish name: Kritiska perspektiv på normer i vardag, utbildning och arbetsliv
This syllabus is valid: 2024-02-19 and until further notice
Syllabus for courses starting before
Course code: 2PE173
Credit points: 7.5
Education level: First cycle
Main Field of Study and progress level: Education: First cycle, has only upper-secondary level entry requirements
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Education
Established by: Head of Department of Education, 2024-02-19

Required Knowledge

General entry requirements

Examination modes

 

 

Literature

Valid from: 2024 week 8

Ambjörnsson Fanny
En säker plats? : alternativa familjer relationsanarki och flersamhet bland unga queeraktivister
Included in:
Barnets familjer ur barnkulturella perspektiv
Stockholm : Centrum för barnkulturforskning vid Stockholms universitet : 2010 : 170 s. :
Mandatory

Introduction: Perspectives on private and family life, in Cutas, D., & Chan, S. (Eds.). (2012). Families – Beyond the Nuclear Ideal (Science, Ethics and Society)
Cutas Daniela, Chan Sara
London: Bloomsbury Academic : 2014 :

The body, identity and gender in managerial athleticism.
Johansson Janet, Tienari Janne, Valtonen Anu
Human Relations, Vol 70 (9), s 1141-1167 : 2017 :

Gymnastikflickor och ishockeybrudar – genus i två idrottsföreningar
Jonsson Cecilia, Eriksson Marie, Källberg Evelina
Nordic Sports Studies Forum. Malmö: Idrottsforum.org. : 2015 :

Kalonaityté Viktorija
Normkritisk pedagogik : för den högre utbildningen
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2014 : 169 s. :
ISBN: 9789144084107
Mandatory
Search the University Library catalogue

Kirkpatrick Graeme
How gaming became sexist: a study of UK gaming magazines 1981–1995.
Media, Culture & Society, Vol. 39(4) 453–468 : 2017 :

Martinsson Lena
Värdegrunder – normeras till frigörelse. I Martinsson, Lena & Reimers, Eva (Red) (2014) Skola i normer. (2:a omarb. upplagan)
Malmö: Gleerup. ISBN: 978-91-40-68599-5. (Kap 5) : 2014 :
Mandatory

Mulinari Paula
Tystnad och osynlighet : hur hanteras diskriminering inom organisationer?
Included in:
Inte bara jämställdhet
Stockholm : Fritze : 2014 : 275 s. :

Peuravaara Kamilla
”De där blickarna känner jag igen”: Konstruktioner av normalitet och avvikelse genom kritiska blickar i en gymnasieskolekontext, i Pettersson, C., Wickman, K., & Takala, M., (Red.). Genus och specialpedagogik –praktiknära perspektiv: En vetenskaplig antologi från Specialpedagogiska skolmyndigheten
Specialpedagogiska skolmyndigheten : 2017 :

Silfver Eva
Vad kan ett norm- och maktkritiskt perspektiv innebära för specialpedagogisk praktik?, i Pettersson, C., Wickman, K., & Takala, M., (Red.). Genus och specialpedagogik –praktiknära perspektiv: En vetenskaplig antologi från Specialpedagogiska skolmyndigheten
Specialpedagogiska skolmyndigheten : 2017 :

Sixtensson Johanna
Härifrån till framtiden : om gränslinjer, aktörskap och motstånd i tjejers vardagsliv
Malmö : Malmö Universitet. Fakulteten för hälsa och samhälle : 2018 : 194 sidor :
Online
ISBN: 978-91-7104-878-3
Search the University Library catalogue

“I thought he was ugly”: Mothers of extremely premature children narrate their experiences as troubled subjects
Widding Ulrika, Farooqi Aijaz
Feminism & Psychology, Vol. 26(2) 153–169 : 2016 :