RSM (Royal Society of Medicine) hybridtidskrifter

Du som är forskare vid Umeå universitet kan publicera med öppen tillgång utan kostnad i hybridtidskrifter från Royal Society of Medicine. Här kan du läsa mer om villkoren för bibliotekets avtal med förlaget för 2024 och se vad det innebär för dig.

Publiceringsavgiften är redan betald via ett avtal mellan biblioteket och Royal Society of Medicine (RSM). Detta gäller publicering med öppen tillgång i hybridtidskrifter från RSM.

Villkor som gäller för avtalet

• Du ska vara korresponderande författare, det vill säga den person som sköter kontakten med förlaget.
  • Din affiliering till Umeå universitet måste framgå i den publicerade artikeln.
  • Använd din e-postadress som slutar på @umu.se. Den bidrar till att identifiera din tillhörighet till Umeå universitet.
  • Din artikel kommer att publiceras under en CC BY-licens eller annan licens efter önskemål.
  • Observera att eventuella tilläggsavgifter inte ingår i avtalet, till exempel sidavgifter eller avgift för färgillustrationer.

Bra att veta om publiceringsprocessen

När ditt manuskript har accepterats får du ett mejl från förlaget med en länk till SAGE Open Access Portal (SOAP). Följ instruktionerna i portalen.

Senast uppdaterad: 2024-01-04