This syllabus is valid: 2016-12-12
and until further notice
Course code: 6ES079
Credit points: 7.5
Education level: Second cycle
Main Field of Study and progress level:
Educational Professions: Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Creative Studies (Teacher Education)
Established by: Faculty director of studies, Faculty of arts, 2017-06-29
Literature
Valid from:
2018 week 35
Bernstein Basil Pedagogy, symbolic control and identity : theory, research, critique Rev. ed : Lanham, Md. : Rowman & Littlefield Publishers : 2000 : xxvi, 229 p. : ISBN: 9780847695768 Mandatory Search the University Library catalogue
Bortom lärandet : demokratisk utbildning för en mänsklig framtid Biesta Gert, Sandin Gunnar Lund : Studentlitteratur : 2006 : 149 s. : Omslagsbild ISBN: 91-44-00261-0 Mandatory Search the University Library catalogue
Carlgren Ingrid Kunskapskulturer och undervisningspraktiker Göteborg : Daidalos : 2015 : 276 s. : ISBN: 978-91-7173-449-5 Mandatory Search the University Library catalogue
Improving Studnte´Learning With Effective Learning techniques: Promising Directions From Cognitive and Educational Psychology Dunlosky John, Rawson Katherine A., Marsh Elisabeth J., Nathan Mitchell J., Willingham Daniel T. Psychological Science in the Public Interest, 14(1):4-58 : 2013 : Mandatory
Hartman Sven G. Det pedagogiska kulturarvet : traditioner och idéer i svensk undervisningshistoria Stockholm : Natur och kultur : 2005 : 329, [1] s. : ISBN: 91-27-10915-1 (inb.) Mandatory Search the University Library catalogue
Hammarström-Lewenhagen Birgitta Förskolans århundrade : pedagogiska nyckeltexter om förskolans framväxt och idéarv 1. uppl. : Malmö : Gleerups Utbildning : 2016 : 296 s. : ISBN: 978-91-40-68846-0 Mandatory Search the University Library catalogue
Ramfaktorteori och praktiskt förnuft. Om ramfaktorer och klassrumsinteraktion Lindblad Sverker, Linde Göran, Naeslund Lars Pedagogisk Forskning i Sverige, 4(1) : 1999 :
Dysthe Olga Dialog, samspel och lärande Studentlitteratur : 2003 : Mandatory
Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola Englund Tomas, Forsberg Eva, Sundberg Daniel 1. uppl. : Stockholm : Liber : 2012 : 315 s. : ISBN: 978-91-47-09985-6 Search the University Library catalogue
Gustavsson Bernt Utbildningens förändrade villkor : nya perspektiv på kunskap, bildning och demokrati 1. uppl. : Stockholm : Liber : 2009 : 224 s. : ISBN: 978-91-47-09330-4 Search the University Library catalogue