"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Digital and social media, 7.5 Credits

Swedish name: Digitala och sociala medier

This syllabus is valid: 2015-08-17 valid to 2017-08-27 (newer version of the syllabus exists)

Course code: 6KO000

Credit points: 7.5

Education level: First cycle

Main Field of Study and progress level: Media and Communication Studies: First cycle, has only upper-secondary level entry requirements

Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail

Responsible department: Department of Culture and Media Studies

Established by: Faculty director of studies, Faculty of arts, 2015-03-12

Required Knowledge

General entry requirements

Literature

  • Valid from: 2016 week 35

    Digital politik : sociala medier, deltagande och engagemang
    Carlsson Eric, Nilsson Bo, Lindgren Simon
    Göteborg : Daidalos : [2015] : 213 sidor :
    ISBN: 9789171734570
    Mandatory
    Search the University Library catalogue

    Konvergenskulturen : där gamla och nya medier kolliderar
    Jenkins Henry, Sjöden Per
    2. uppl. : Göteborg : Daidalos : 2012 : 311 s. :
    ISBN: 9789171733689 (pbk.)
    Mandatory
    Search the University Library catalogue

    Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern
    Lischinsky Alon, Gustrén Cia, Carlsson Erik, Lindenius Erik, J:sson Lönn Eva, Enbom Jesper, Ljuslinder Karin, Engström Kerstin, Lundström Ragnar
    Gleerups : 2012 :
    ISBN: 978-91-40-68151-5
    Mandatory
    Search the University Library catalogue

    Olsson Tobias
    Producing the internet : critical perspectives of social media
    Göteborg : Nordicom : 2013 : 259 s. :
    ISBN: 9789186523596
    Mandatory
    Search the University Library catalogue

  • Valid from: 2015 week 34

    Konvergenskulturen : där gamla och nya medier kolliderar
    Jenkins Henry, Sjöden Per
    2. uppl. : Göteborg : Daidalos : 2012 : 311 s. :
    ISBN: 9789171733689 (pbk.)
    Mandatory
    Search the University Library catalogue

    Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern
    Lischinsky Alon, Gustrén Cia, Carlsson Erik, Lindenius Erik, J:sson Lönn Eva, Enbom Jesper, Ljuslinder Karin, Engström Kerstin, Lundström Ragnar
    Gleerups : 2012 :
    ISBN: 978-91-40-68151-5
    Mandatory
    Search the University Library catalogue

    Olsson Tobias
    Producing the internet : critical perspectives of social media
    Göteborg : Nordicom : 2013 : 259 s. :
    ISBN: 9789186523596
    Mandatory
    Search the University Library catalogue