Main Field of Study and progress level:
Special Education: Second cycle, has second-cycle course/s as entry requirements
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Science and Mathematics Education
Established by: Faculty Board of Science and Technology, 2014-12-10
Literature
Valid from:
2015 week 6
Butterworth Brian The developmnet of arithmetical abilities : Journal of Child Psychology and Psychiatry, 46 (1) 2005 : 3-18 :
Hallerstedt Gunilla Diagnosens makt : om kunskap, pengar och lidande Göteborg : Daidalos : 2006 : 128 s. : ISBN: 91-7173-238-1 Search the University Library catalogue
Dylan Wiliam Five "Key strategies" for effective formative assessment. http://www.nctm.org/news/content.aspx?id011474 : National Council of Teachers of Mathematics :
Dylan William What does research say the benefits of formative assessment are? National Council of Mathematics : 2008 :
Developmental dyscalculia and basic numerical capacities: a study of 8-9 year-old students. : Cognitinon, 93(2) Landerl Karin, Bevan Anna, Butterworth Brian 2004 : 99-125 :
Räknesvårigheter och lässvårigheter under de första skolåren - hur hänger de ihop? Lundberg Ingvar, Sterner Görel 1. uppl. : Stockholm : Natur och kultur ;a Järfälla :b Förlagsdistribution : 2006 : 176 s. : ISBN: 91-27-72298-8 Search the University Library catalogue
Lunde Olav Kartlegging og undervisning ved lærevansker i matematikk : Bob-Kåres vei gjennom matematikkens verden Klepp st. : Info vest forl. : 1997 : 237, 11 s. : ISBN: 82-90910-06-1 Search the University Library catalogue
Magne Olof Historical aspects on special education in mathematics. Nordic Studies in Mathematics Education, 11(4) : 2006 : 7-35 :
McIntosh Alistair Handbok: Förslag för att analysera och hjälpa elever i svårigheter med begreppsliga missuppfattningar. Göteborg : NCM, Göteborgs universitet : 2008 : 146s :
National Council for of teachers of Mathematics What is formative assesment? : http://www.nctm.org/news/content.aspx?id.11462
Nationellt Centrum för Matematikutbildning Forskningsöversikt kring dyskalkylibegreppet. : Under bearbetning 2009 :
Persistence of Developmental Dyscalculia: What counts? Shalev Ruth S, Orly Manor, Auerbach Judith, Varda Gross-Tsur The journal of Pediatrics, 133(3) : 1998 : 358-362 :
Persistence of Developmental Dyscalculia; What Counts? : The Journal of Pediatircs, 133(3) Shalev Linda S, Auerbach Judith, Varda Ross-Tsur 1998 : 358-362 :
Siegel Linda S Issues in the Definition and Diagnosis of Learning Disabilities. Journal of Learning Disabilities, 32 : 1999 : 304-319 :
Sjöberg Gunnar Om det inte är dyskalkyli - vad är det då? : en multimetodstudie av eleven i matematikproblem ur ett longitudinellt perspektiv Umeå : Umeå universitet : 2006 : [4], 273 s. : urn:nbn:se:umu:diva-777 ISBN: 91-7264-047-2 Search the University Library catalogue
Skolverkert Kartläggning av åtgärdsprogram och särskilt stöd i grundskolan. Stockholm : Liber : 2003 :
Skolverket Allmänna råd för arbete med åtgärdsprogram. Stockholm : Fritzes : 2008 :
Skolverket Analysschema i matematik för skolår 6-9 Stockholm : Liber : 2000 : 62s :
Skolverket Analysschema i matematik för åren före skolår 6 Stockholm : Liber : 2000 : 49s :
Skolverket Diagnostiska uppgifter i matematik- för skolår 6-9. Stockholm : Liber : 2000 : 135 :
Skolverket Diagnotiska uppgifter i matematik- för användning i de tidiga skolåren. Stockhom : Liber : 2000 : 99 :
Skolverket Diamant- diagnosbank i matematik för de tidigare skolåren. : Kommer läggas ut på skolverkets hemsida 2008 :