"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Evaluation and Assessment in Mathematics, 10 Credits

The course is discontinued

Swedish name: Kartläggning, diagnotisering och bedömning i matematik

This syllabus is valid: 2014-09-08 valid to 2018-02-18 (newer version of the syllabus exists)

Course code: 6MN033

Credit points: 10

Education level: Second cycle

Main Field of Study and progress level: Special Education: Second cycle, has second-cycle course/s as entry requirements

Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail

Responsible department: Department of Science and Mathematics Education

Established by: Faculty Board of Science and Technology, 2014-12-10

Literature

Valid from: 2015 week 6

Butterworth Brian
The developmnet of arithmetical abilities : Journal of Child Psychology and Psychiatry, 46 (1)
2005 : 3-18 :

Hallerstedt Gunilla
Diagnosens makt : om kunskap, pengar och lidande
Göteborg : Daidalos : 2006 : 128 s. :
ISBN: 91-7173-238-1
Search the University Library catalogue

Dylan Wiliam
Five "Key strategies" for effective formative assessment.
http://www.nctm.org/news/content.aspx?id011474 : National Council of Teachers of Mathematics :

Dylan William
What does research say the benefits of formative assessment are?
National Council of Mathematics : 2008 :

Erdis Mare
Juridik för pedagoger
4. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2007 : 133 s. :
http://www.studentlitteratur.se/omslagsbild/artnr/6940-04/height/320/width/320/bild.jpg
ISBN: 978-91-44-04869-7
Search the University Library catalogue

Developmental dyscalculia and basic numerical capacities: a study of 8-9 year-old students. : Cognitinon, 93(2)
Landerl Karin, Bevan Anna, Butterworth Brian
2004 : 99-125 :

Räknesvårigheter och lässvårigheter under de första skolåren - hur hänger de ihop?
Lundberg Ingvar, Sterner Görel
1. uppl. : Stockholm : Natur och kultur ;a Järfälla :b Förlagsdistribution : 2006 : 176 s. :
ISBN: 91-27-72298-8
Search the University Library catalogue

Lunde Olav
Kartlegging og undervisning ved lærevansker i matematikk : Bob-Kåres vei gjennom matematikkens verden
Klepp st. : Info vest forl. : 1997 : 237, 11 s. :
ISBN: 82-90910-06-1
Search the University Library catalogue

Magne Olof
Historical aspects on special education in mathematics.
Nordic Studies in Mathematics Education, 11(4) : 2006 : 7-35 :

McIntosh Alistair
Handbok: Förslag för att analysera och hjälpa elever i svårigheter med begreppsliga missuppfattningar.
Göteborg : NCM, Göteborgs universitet : 2008 : 146s :

National Council for of teachers of Mathematics
What is formative assesment? : http://www.nctm.org/news/content.aspx?id.11462

Nationellt Centrum för Matematikutbildning
Forskningsöversikt kring dyskalkylibegreppet. : Under bearbetning
2009 :

Persistence of Developmental Dyscalculia: What counts?
Shalev Ruth S, Orly Manor, Auerbach Judith, Varda Gross-Tsur
The journal of Pediatrics, 133(3) : 1998 : 358-362 :

Lester Frank K.
Second handbook of research on mathematics teaching and learning : a project of the National Council of Teachers of Mathematics.n Vol. 2
Charlotte, NC : Information Age Pub. : cop. 2007. : xiv, S. 669-1324, 41 s. :
http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip072/2006033783.html
ISBN: 978-1-59311-176-2 (pbk ; set)
Search the University Library catalogue

Persistence of Developmental Dyscalculia; What Counts? : The Journal of Pediatircs, 133(3)
Shalev Linda S, Auerbach Judith, Varda Ross-Tsur
1998 : 358-362 :

Siegel Linda S
Issues in the Definition and Diagnosis of Learning Disabilities.
Journal of Learning Disabilities, 32 : 1999 : 304-319 :

Sjöberg Gunnar
Om det inte är dyskalkyli - vad är det då? : en multimetodstudie av eleven i matematikproblem ur ett longitudinellt perspektiv
Umeå : Umeå universitet : 2006 : [4], 273 s. :
urn:nbn:se:umu:diva-777
ISBN: 91-7264-047-2
Search the University Library catalogue

Skolverkert
Kartläggning av åtgärdsprogram och särskilt stöd i grundskolan.
Stockholm : Liber : 2003 :

Skolverket
Allmänna råd för arbete med åtgärdsprogram.
Stockholm : Fritzes : 2008 :

Skolverket
Analysschema i matematik för skolår 6-9
Stockholm : Liber : 2000 : 62s :

Skolverket
Analysschema i matematik för åren före skolår 6
Stockholm : Liber : 2000 : 49s :

Skolverket
Diagnostiska uppgifter i matematik- för skolår 6-9.
Stockholm : Liber : 2000 : 135 :

Skolverket
Diagnotiska uppgifter i matematik- för användning i de tidiga skolåren.
Stockhom : Liber : 2000 : 99 :

Skolverket
Diamant- diagnosbank i matematik för de tidigare skolåren. : Kommer läggas ut på skolverkets hemsida
2008 :