Students who have not changed their password since 7 May cannot log in to the student web. This is due to security measures following the cyber attack on 2 May. Read about how to change your password.
Swedish name: Barns behov av stöd och stimulans ur ett fritidshemsperspektiv
This syllabus is valid: 2012-09-03 valid to 2014-10-26 (newer version of the syllabus exists)
Syllabus for courses starting after 2015-08-31
Syllabus for courses starting between 2014-10-27 and 2015-08-30
Syllabus for courses starting before 2014-10-26
Course code: 6PE113
Credit points: 7.5
Education level: First cycle
Grading scale: Three-grade scale
Responsible department: Department of Applied Educational Science
Bergquist Siv
Att möta barn i behov av särskilt stöd
5., [aktualiserade] uppl. : Stockholm : Liber : 2003 : 248 s. :
ISBN: 91-47-05194-9
Mandatory
Search the University Library catalogue
Fritidspedagogik : fritidshemmets teorier och praktiker
Klerfelt Anna, Haglund Björn
Stockholm : Liber : 2011 : 246 s. :
ISBN: 978-91-47-10093-4
Mandatory
Search the University Library catalogue
Problemskapande beteende vid utvecklingsmässiga funktionshinder
Hejlskov Jørgensen Bo, Hejlskov Elvén Bo
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2009 : 214 s. :
ISBN: 978-91-44-05652-4
Mandatory
Search the University Library catalogue
Jerlang Espen (red.)
Utvecklingspsykologiska teorier : en introduktion
5., [utök. och rev.] uppl. / översättning: Marika Hagelthorn ; [faktagranskning: Pia Eresund] : Stockholm : Liber : 2008 : 482 s. :
ISBN: 91-47-09337-4 och 978-91-47-09337-3
Mandatory
Search the University Library catalogue
Johannessen Eva
Barn med socio-emotionella problem.
Lund : Studentlitteratur : 1997 : 142 s. :
ISBN: 91-44-00215-7
Mandatory
Search the University Library catalogue
Observera mera!
Rubinstein Reich Lena, Wesén Bodil
Lund : Studentlitteratur : 1986 : 80 s. :
ISBN: 91-44-24201-8 ; 110:00
Mandatory
Search the University Library catalogue
Särskilt stöd i grundskolan : en sammanställning av senare års forskning och utvärdering
Rev. [utg.] : Stockholm : Skolverket : 2011 : 96 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 978-91-86529-63-5 (korr.)
Mandatory
Search the University Library catalogue
Vi är alla unika och ändå mer lika än vi tror : en bok om funktionshinder, etnicitet och bemötande
Udd Lena, Misirli Burhan
Stockholm : Samarbetsorgan för etniska organisationer i Sverige (SIOS) : 2004 : 75 s. :
Fulltext
ISBN: 91-631-5656-3
Mandatory
Search the University Library catalogue
Visst kan ALLA vara med! : i idrott, lek och spel
Hammar Lena, Johansson Inger
Örebro : Varsam : 2008 : 178 s. :
ISBN: 978-91-633-2590-8
Mandatory
Search the University Library catalogue
Johansson Åsa
Barn i behov av särskilt stöd i fritidshem
Examensarbete/specialpedagogexamen. Malmö Högskola : 2011 :
Mandatory
Arbete med åtgärdsprogram för elever i behov av särskilt stöd
Stockholm : Skolverket : 2013 : 71 s. :
ISBN: 978-91-87115-73-8
Mandatory
Search the University Library catalogue
Artiklar tillkommer
Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap :
Mandatory
Allmänna råd för arbete med åtgärdsprogram
Stockholm : Skolverket : 2008 : 24 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=1786
Mandatory
Bergquist Siv
Att möta barn i behov av särskilt stöd
5., [aktualiserade] uppl. : Stockholm : Liber : 2003 : 248 s. :
ISBN: 91-47-05194-9
Mandatory
Search the University Library catalogue
Den individuella utvecklingsplanen : med skriftliga omdömen : allmänna råd och kommentarer
[Ny utg.] : Stockholm : Skolverket : 2008 : 22 s. :
Mandatory
Fritidspedagogik : fritidshemmets teorier och praktiker
Klerfelt Anna, Haglund Björn
Stockholm : Liber : 2011 : 246 s. :
ISBN: 978-91-47-10093-4
Mandatory
Search the University Library catalogue
Problemskapande beteende vid utvecklingsmässiga funktionshinder
Hejlskov Jørgensen Bo, Hejlskov Elvén Bo
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2009 : 214 s. :
ISBN: 978-91-44-05652-4
Mandatory
Search the University Library catalogue
Jerlang Espen (red.)
Utvecklingspsykologiska teorier : en introduktion
5., [utök. och rev.] uppl. / översättning: Marika Hagelthorn ; [faktagranskning: Pia Eresund] : Stockholm : Liber : 2008 : 482 s. :
ISBN: 91-47-09337-4 och 978-91-47-09337-3
Mandatory
Search the University Library catalogue
Johannessen Eva
Barn med socio-emotionella problem.
Lund : Studentlitteratur : 1997 : 142 s. :
ISBN: 91-44-00215-7
Mandatory
Search the University Library catalogue
Observera mera!
Rubinstein Reich Lena, Wesén Bodil
Lund : Studentlitteratur : 1986 : 80 s. :
ISBN: 91-44-24201-8 ; 110:00
Mandatory
Search the University Library catalogue
Siljehag Eva
Igenkännande och motkraft : förskole- och fritidspedagogikens betydelse för specialpedagogiken : en deltagarorienterad studie
Stockholm : Institutionen för individ, omvärld och lärande, Lärarhögskolan i Stockholm : 2007 : 240 s. :
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-7185
ISBN: 978-91-7155-546-5
Mandatory
Search the University Library catalogue
Särskilt stöd i grundskolan : en sammanställning av senare års forskning och utvärdering
Rev. [utg.] : Stockholm : Skolverket : 2011 : 96 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 978-91-86529-63-5 (korr.)
Mandatory
Search the University Library catalogue
Vi är alla unika och ändå mer lika än vi tror : en bok om funktionshinder, etnicitet och bemötande
Udd Lena, Misirli Burhan
Stockholm : Samarbetsorgan för etniska organisationer i Sverige (SIOS) : 2004 : 75 s. :
Fulltext
ISBN: 91-631-5656-3
Mandatory
Search the University Library catalogue
Artiklar tillkommer
Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap :
Mandatory
Andersson Birgit
Introducing assessment into Swedish leisure-time centres- pedagogues`attitudes and practices
In Education Inquiry Volume 1. No 3 : 2010 :
Mandatory
Att arbeta med portfolio : teori, förhållningssätt och praktik
Ellmin Roger, Ellmin Birgitta
1. uppl. : Stockholm : Gothia : 2003 : 236 s. :
ISBN: 91-7205-394-1 (inb.)
Mandatory
Search the University Library catalogue
Den svårfångade reflektionen
Emsheimer Peter, Hansson Hasse, Koppfeldt Thomas
Lund : Studentlitteratur : 2005 : 196 s., [4] pl.-s. i färg :
ISBN: 91-44-03700-7
Mandatory
Search the University Library catalogue
Visst kan ALLA vara med! : i idrott, lek och spel
Hammar Lena, Johansson Inger
Örebro : Varsam : 2008 : 178 s. :
ISBN: 978-91-633-2590-8
Mandatory
Search the University Library catalogue
Child psychology : development in a changing society
Harwood Robin L., Miller Scott A., Vasta Ross
5. ed. : Hoboken, NJ : John Wiley & Sons : cop. 2008 : 665 s. :
http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy0814/2007031695-b.html
ISBN: 978-0-471-70649-6 (inb.) och 0-471-70649-3 (inb.))
Mandatory
Search the University Library catalogue
Hellman Anette
Kan Batman vara rosa? : förhandlingar om pojkighet och normalitet på en förskola
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis : 2010 : 241, [5], 9 s. :
http://hdl.handle.net/2077/22776
ISBN: 978-91-7346-689-9
Mandatory
Search the University Library catalogue
Introduktion till motiverande samtal : en handledning för skolhälsovården
Holm Ivarsson Barbro, Pantzar Margareta
Stockholm : Statens folkhälsoinstitut : 2007 : 24 s. :
ISBN: 978-91-7257-466-3
Mandatory
Search the University Library catalogue
Utvecklingspsykologi
Hwang Philip, Nilsson Björn
3., rev. utg. : Stockholm : Natur och kultur : 2011 : 376 s. :
ISBN: 978-91-27-13074-6
Mandatory
Search the University Library catalogue
Barn med uppmärksamhetsstörningar : en handledning för lärare och annan pedagogisk personal
Juul Kirsten, Lindelöf Inger
Lund : Studentlitteratur : 2005 : 64 s. :
ISBN: 91-44-03506-3
Mandatory
Search the University Library catalogue
Liljegren Britta
Elever i svårigheter : familjen och skolan i samspel
2., [rev. och omarb.] uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2000 : 254 s. :
ISBN: 91-44-01291-8
Mandatory
Search the University Library catalogue
Hon sitter ju bara där! : inagerande beteende hos barn och unga
Lund Ingrid, Lindelöf Inger
Lund : Studentlitteratur : 2006 : 148 s. :
http://www.studentlitteratur.se/omslagsbild/artnr/32086-01/height/320/width/320/bild.jpg
ISBN: 91-44-03997-2
Mandatory
Search the University Library catalogue
Explosiva barn : ett nytt sätt att förstå och behandla barn som har svårt att tåla motgångar och förändringar
Greene Ross W., Gerland Gunilla
Stockholm : Cura : 2003 : 287, [1] s. :
ISBN: 91-89091-26-4 : 318:00
Mandatory
Search the University Library catalogue
Medieresor :b om medier för pedagoger
Olson Kristin, Boreson Cecilia
Stockholm : Sveriges utbildningsradio (UR) i samarbete med Myndigheten för skolutveckling och Svenska filminstitutet : 2004 : 204 s. :
ISBN: 91-25-04000-6 (inb.)
Mandatory
Search the University Library catalogue
Social kompetens och problembeteende i skolan : kompetensutvecklande och problemlösande arbete.
Ogden Terje, Wallgren Gunnel A.
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2003 : 304 s. :
ISBN: 91-47-05136-1
Mandatory
Search the University Library catalogue
Den individuella utvecklingsplanen : med skriftliga omdömen : allmänna råd och kommentarer
[Ny utg.] : Stockholm : Skolverket : 2008 : 22 s. :
Mandatory
Allmänna råd för arbete med åtgärdsprogram
Stockholm : Skolverket : 2008 : 24 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=1786
Mandatory
Att arbeta med särskilt stöd : några perspektiv
Stockholm : Statens skolverk : [2002] : 127 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=923
Mandatory