Main Field of Study and progress level:
No main field: Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Education
Established by: Head of Department of Education, 2014-05-20
Literature
Valid from:
2014 week 21
Respekt för läraryrket : om lärares yrkesspråk och yrkesetik. Colnerud Gunnel, Granström Kjell, Lärarhögskolan i Stockholm [Ny, rev. och uppdaterad utg.] : Stockholm : HLS förl. : 2002 : 208 s. : ISBN: 91-7656-529-7 Mandatory Search the University Library catalogue
Ekberg Niclas Lärares möten med sociala medier : applikationer i behov av explikationer Luleå : Institutionen för konst, kommunikation och lärande, Luleå tekniska universitet : 2012 : 242 s. : Fulltext ISBN: 978-91-7439-406-1 Mandatory Search the University Library catalogue
Hattie John Visible learning for teachers : maximizing impact on learning London : Routledge : 2012 : x, 286 s. : ISBN: 9780415690157 (hft.) Mandatory Search the University Library catalogue
Pedagogiskt ledarskap : om att skapa goda relationer i klassrummet Zetterström Gun, Jensen Elsebeth, Løw Ole 1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning : 2011 : 204 s. : ISBN: 978-91-40-67238-4 Mandatory Search the University Library catalogue
Lahdenperä Pirjo Interkulturellt ledarskap : förändring i mångfald 1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2008 : 122 s. : ISBN: 978-91-44-00787-8 Mandatory Search the University Library catalogue
Undervisning i teori och praktik - en introduktion i didaktik. 5:e upplagan Lindström Gunnar, Pennlert Lars Åke 5. uppl. : Fundo Förlag : 2012 : 71 s. : ISBN: 978-91-975584-5-7 Mandatory Search the University Library catalogue
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet, Lgr11 Skolverket : 2011 : Hämtas från Mandatory
Schulman Lee S. Knowledge and teaching: Foundations of the new reform Harvard Educational Review, 57(1), pp. 1-22. : 1987 : http://people.ucsc.edu/~ktellez/shulman.pdf Mandatory
Didaktisk design i digital miljö : nya möjligheter för lärande Selander Staffan, Svärdemo Åberg Eva 1. uppl. : Stockholm : Liber : 2009 : 261 s. : ill. : Omslagsbild ISBN: 978-91-47-09328-1 Mandatory Search the University Library catalogue
Uljens Michael (red.) Didaktik : teori, reflektion och praktik. Lund : Studentlitteratur : 1997 : 267 s. : ISBN: 91-44-47941-7 Mandatory Search the University Library catalogue