"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Special Education - Secondary and Upper Secondary Level, 5 Credits

Swedish name: Specialpedagogik - åk 7-9 och gymnasieskolan (UK)

This syllabus is valid: 2016-04-11 valid to 2018-02-18 (newer version of the syllabus exists)

Course code: 6PE223

Credit points: 5

Education level: First cycle

Main Field of Study and progress level: No main field: First cycle, has only upper-secondary level entry requirements

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Education

Established by: Head of Department of Education, 2016-04-05

Required Knowledge

General entry requirements

Literature

Valid from: 2016 week 15

Disability And Home-School Relations In Cyprus: Hope And Deception
Damianidou Eleni, Phtiaka Helene
International Journal about Parents in Education 2013, Vol. 7, No. 2, 123-133. ISSN: 1973 – 3518 : 2013 :
http://www.ernape.net/ejournal/index.php/IJPE/article/viewFile/273/197
Mandatory

Specialpedagogisk verksamhet i grundskolan
Eriksson-Gustavsson Anna-Lena, Göransson Kerstin, Nilholm Claes
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2011 : 176 s. :
ISBN: 978-91-44-06890-9
Mandatory
Search the University Library catalogue

Inclusive education in Sweden? A critical analysis
Göransson Kerstin, Nilholm Claes, Karlsson Kristina
International Journal of Inclusive Education, 15(5), pp. 541-555 : 2011 :
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13603110903165141
Mandatory

What is the meaning of special education? Problem representations in Swedish policy documents: late 1970s-2014
Isaksson Joakim, Lindqvist Rafael
European Journal of Special Needs Education : 2014 :
http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/08856257.2014.964920
Mandatory

En skola för (nästan) alla
Pedagogiska magasinet tema nr 4 : 2011 :
Mandatory

Nilholm Claes
Specialpedagogik-Vilka är de grundläggande perspektiven?
2005 :
http://journals.lub.lu.se/index.php/pfs/article/view/8031
Mandatory

Nilholm Claes
Barn och elever i svårigheter : en pedagogisk utmaning
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2012 : 152 s. :
ISBN: 9789144079448
Mandatory
Search the University Library catalogue

An inclusive classroom? A case study of inclusiveness, teacher strategies, and children's experiences
Nilholm Claes, Alm Barbro
European Journal of Special Needs Education, Vol.25 (3), p.239-252 (13 s.) : 2010 :
http://dx.doi.org/10.1080/08856257.2010.492933
Mandatory

Kraften av samverkan : om samverkan kring barn och unga som far illa eller riskerar att fara illa : en antologi om samverkan mellan skola, polis, socialtjänst samt barn- och ungdomspsykiatri
Stockholm : Skolverket : 2009 : 134 s. :
Fulltext
ISBN: 9789185545599
Mandatory
Search the University Library catalogue

Skolverkets allmänna råd
Allmänna råd för arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram
Stockholm: Skolverket: 2014: 80 s :
Fulltext
Mandatory

Stödinsatser i utbildningen : om ledning och stimulans, extra anpassningar och särskilt stöd
Stockholm : Skolverket : 2014 : 61 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 9789175591315
Mandatory
Search the University Library catalogue

Svenaeus Fredrik
ADHD som en samtida kulturdiagnos
Socialmedicinsk tidskrift : 2015 :
http://www.socialmedicinsktidskrift.se/smt/index.php/smt/article/view/1300/1083 (2015)
Mandatory

Tinglev Inger
En specialpedagogisk överblick
Stockholm : Skolverket : 2014 : 22 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 9789175590295
Mandatory
Search the University Library catalogue