Main Field of Study and progress level:
No main field: Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Education
Established by: Head of Department of Education, 2016-04-15
Literature
Valid from:
2016 week 33
Respekt för läraryrket : om lärares yrkesspråk och yrkesetik. Colnerud Gunnel, Granström Kjell, Lärarhögskolan i Stockholm [Ny, rev. och uppdaterad utg.] : Stockholm : HLS förl. : 2002 : 208 s. : ISBN: 91-7656-529-7 Mandatory Search the University Library catalogue
Hattie John Visible learning for teachers : maximizing impact on learning London : Routledge : 2012 : x, 286 s. : ISBN: 9780415690157 (hft.) Mandatory Search the University Library catalogue
Utmärkt undervisning : framgångsfaktorer i svensk och internationell belysning Håkansson Jan, Sundberg Daniel 1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur : 2012 : 309 s. : ISBN: 978-91-27-13344-0 (inb.) Mandatory Search the University Library catalogue
Digital Didactical Designs of Learning Expeditions Jahkne Isa, Norqvist Lars, Olsson Andreas In C. Rensing et al. (Eds.): Open Learning and Teaching in Educational Communities. The 9th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2014, Graz, Austria, September 16-19, 2014, Proceedings. LNCS Vol. 8719, pp. 165-178. : Mandatory
The Dream About the Magic Silver Bullet the Complexity of Designing for Tablet-Mediated Learning Jahnke Isa, Svendsen Niels V., Johannsen Simon K. In: ACM GROUP 2014, conference proceedings, Sanibel Island, Florida, USA : 2014 : Mandatory
Pedagogiskt ledarskap : om att skapa goda relationer i klassrummet Zetterström Gun, Jensen Elsebeth, Løw Ole 1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning : 2011 : 204 s. : ISBN: 978-91-40-67238-4 Mandatory Search the University Library catalogue
Lahdenperä Pirjo Interkulturellt ledarskap : förändring i mångfald 1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2008 : 122 s. : ISBN: 978-91-44-00787-8 Mandatory Search the University Library catalogue
Undervisning i teori och praktik - en introduktion i didaktik. 5:e upplagan Lindström Gunnar, Pennlert Lars Åke 5. uppl. : Fundo Förlag : 2012 : 71 s. : ISBN: 978-91-975584-5-7 Mandatory Search the University Library catalogue
Schulman Lee S. Knowledge and teaching: Foundations of the new reform Harvard Educational Review, 57(1), pp. 1-22. : 1987 : http://people.ucsc.edu/~ktellez/shulman.pdf Mandatory