"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Assessment for and of Learning for Primary School, 11 Credits

Swedish name: Bedömning för och av lärande i grundskolan (UK)

This syllabus is valid: 2018-03-26 valid to 2020-01-19 (newer version of the syllabus exists)

Course code: 6PE236

Credit points: 11

Education level: First cycle

Main Field of Study and progress level: No main field: First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Science and Mathematics Education

Established by: Faculty Board of Science and Technology, 2016-09-27

Revised by: Faculty Board of Science and Technology, 2018-03-27

Literature

Valid from: 2019 week 2

Pihlgren Ann S.
Fritidshemmet och skolan : det gemensamma uppdraget
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2015 : 338 s. :
ISBN: 9789144100937
Search the University Library catalogue

Håkansson Jan
Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem : strategier och metoder
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2013 : 173 s. :
ISBN: 9789144084534
Search the University Library catalogue

Andersson Birgit
Utveckling genom IUP?
Stockholm : Stiftelsen SAF : 2012 : 80 s. :
Fritt tillgänglig via Stiftelsen SAF
ISBN: 9789197808880
Search the University Library catalogue

Klapp Alli
Bedömning, betyg och lärande
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2015 : 195 s. :
ISBN: 9789144091600
Search the University Library catalogue

Näsström Gunilla
Bedömningsmatriser – en liten handbok
Pedagogiska institutionen, Umeå universitet : 2017 :

Motivation och lärande
Skaalvik Einar M., Skaalvik Sidsel
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur : 2015 : 118 s. :
ISBN: 9789127145641
Search the University Library catalogue

Vallberg Roth Ann-Christine
Att stödja och styra barns lärande- tidig bedömning och dokumentation
Skolverket : 2010 :
Fulltext

Wikström Christina
Konsten att göra bra prov : Vad lärare behöver veta om kunskapsmätning
Natur & Kultur : 2012 : 224 s. :
ISBN: 978-91-27-13241-2 (inb.)
Search the University Library catalogue

Handbok i formativ bedömning : strategier och praktiska tekniker
Wiliam Dylan, Leahy Siobhán
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur : 2015 : 280 s. :
ISBN: 9789127141957
Search the University Library catalogue

What's still wrong with rubrics: Focusing on the consistency of performance criteria across scale levels.
Tierney R, Simon M
Practical Assessment: Research @Evaluation: 9(2) :
Practical Assessment: Research @Evaluation: 9(2)

The power of feedback
Hattie John, Timperley Helen
Review of Educational Research 77(1) : 2007 : 81-112 :

From classroom assessment for student learning: Doing it right – using it well
Stiggins Richard, Arter Judy, Chappius Jan, Chappius Steve
Pearson Education Inc. : 2004 :

Blandat
Artiklar och arbetsmaterial om ca 200 sidor tillkommer
Blandat :

Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
Skolverket : 2011 :
Fulltext

Systematiskt kvalitetsarbete : för skolväsendet
Stockholm : Skolverket : 2012 : 52 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 978-91-87115-78-3
Search the University Library catalogue

IUP-processen : arbetet med den individuella utvecklingsplanen med skriftliga omdömen
Stockholm : Skolverket : 2009 : 82 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=2300
ISBN: 978-91-85545-77-3
Search the University Library catalogue

Allmänna råd med kommentarer om utvecklingssamtalet och den skriftliga individuella utvecklingsplanen
Stockholm : Skolverket : 2013 : 29 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 9789175590721
Search the University Library catalogue