"False"
Skip to content

Students who have not changed their password since 7 May cannot log in to the student web. This is due to security measures following the cyber attack on 2 May. Read about how to change your password.

printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Introduction to the Teaching Profession, 7.5 Credits

Swedish name: Introduktion till läraryrket

This syllabus is valid: 2022-04-18 and until further notice

Course code: 6PE323

Credit points: 7.5

Education level: First cycle

Main Field of Study and progress level: No main field: First cycle, has only upper-secondary level entry requirements

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Education

Established by: Head of Department of Education, 2022-04-19

Required Knowledge

General entry requirements

Literature

Valid from: 2022 week 16

Aspelin J.
Lärares relationskompetens Begreppsdiskussion med stöd i Martin Bubers begrepp ”det sociala” och ”det mellanmänskliga”.
Utbildning & Demokrati, 24 (3) : 2015 :
Mandatory

Bie Kristin
Reflektionshandboken för pedagoger
1. uppl. : Malmö : Gleerups : 2014 : 122 s. :
ISBN: 9789140688255
Mandatory
Search the University Library catalogue

Lärande, skola, bildning
Lundgren Ulf P., Säljö Roger, Liberg Caroline
5 uppl. : Natur & Kultur Akademisk : 2020 : 760 sidor :
ISBN: 9789127827974
Mandatory
Search the University Library catalogue

Lindqvist P.
Ödmjuk orubblighet - En avgörande (och rimlig) kvalitet i lärares yrkeskunnande
Nordisk Tidskrift för Allmän Didaktik, 1 (1), 61-74 : 2015 :
Mandatory

Schött Kristina
Studentens skrivhandbok
3. [bearb.] uppl. : Stockholm : Liber : 2015 : 185 s. :
ISBN: 9789147114085
Mandatory
Search the University Library catalogue

Att bli lärare
Insulander Eva, Selander Staffan
Första upplagan : Stockholm : Liber : [2018] : 342 sidor :
ISBN: 9789147122851
Mandatory
Search the University Library catalogue

Skolverket
Läroplan för grundskola, förskoleklass och fritidshemmet 2011. Reviderad 2018
Stockholm: Skolverket. ISBN 978-91-38-325414 : 2018 :
Mandatory

Tegström Anna
Klassrummet som lärandemiljö - En klassrumstudie om villkor för elevers lärande
Licentiatuppsats, Umeå Universitet, Umeå, Sverige : 2014 :
Mandatory