"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Reading and Writing Difficulties/Instruction, 14 Credits

The course is discontinued from 2021-06-09

Swedish name: Läs- och skrivsvårigheter/undervisning

This syllabus is valid: 2009-02-16 valid to 2010-02-21 (newer version of the syllabus exists)

Course code: 6SP026

Credit points: 14

Education level: Second cycle

Main Field of Study and progress level: Special Education: Second cycle, in-depth level of the course cannot be classified

Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail

Responsible department: Department of Applied Educational Science

Literature

  • Valid from: 2010 week 8

    Barn som är annorlunda : hjärnans betydelse för barnets utveckling. (kap 7)
    Dalby Mogens A., Østergaard John R., Trillingsgaard Anegen
    Lund : Studentlitteratur : 2000 : 184 s. :
    ISBN: 91-44-00982-8
    Search the University Library catalogue

    Bjar Louise
    Det hänger på språket : lärande och språkutveckling i grundskolan. Kapitel 1, 3, 8, 14, 15 och 16.
    Lund : Studentlitteratur : 2006 : 439 s. :

    Bråten Ivar
    Leseforståelse : lesing i kunnskapssamfunnet - teori og praksis
    Oslo : Cappelen akademisk forl. : c2007 : 285 s. :
    ISBN: 978-82-02-26175-7
    Search the University Library catalogue

    The connections between language and reading disabilities
    Catts Hugh William, Kamhi Alan G
    Mahwah, N.J. : L. Erlbaum Associates : 2005 : xvii, 227 s. :
    ISBN: 0-8058-5001-5 (cloth)
    Search the University Library catalogue

    Ekelund Gabriella
    Om barn och böcker : samtal kring berättelser
    Stockholm : Sveriges utbildningsradio (UR) : 2007 : 201 s. :
    ISBN: 978-91-25-07000-6
    Search the University Library catalogue

    Elbro Carsten
    Läsning och läsundervisning
    1. uppl. : Stockholm : Liber : 2004 : 239 s. :
    ISBN: 91-47-05180-9
    Search the University Library catalogue

    Gillon Gail T.
    Phonological awareness : from research to practice. Kap. 1-6
    New York : Guilford Press : 2004 : xvii, 270 s. :
    ISBN: 1-57230-964-4 (cloth)
    Search the University Library catalogue

    Improving comprehension instruction : rethinking research, theory, and classroom practice
    Block Cathy Collins, Gambrell Linda B., Pressley Michael
    San Francisco : Jossey-Bass : cop. 2002 : xxiv, 423 s. :
    ISBN: 0-7879-6309-7 (alk. paper)
    Search the University Library catalogue

    Lundberg Ingvar
    Bornholmsmodellen : vägen till läsning : språklekar i förskoleklass
    1. uppl. : Stockholm : Natur & kultur : 2007 : 111, [1] s. :
    ISBN: 978-91-27-72300-9
    Search the University Library catalogue

    Lundberg Ingvar
    God läsutveckling : kartläggning och övningar
    2., utök. uppl. : Stockholm : Natur och kultur : 2005 : 80 s. :
    ISBN: 91-27-72309-7
    Search the University Library catalogue

    Lundberg Ingvar
    Konsten att läsa faktatexter
    1. uppl. : Stockholm : Natur och kultur : 2006 : 46 s. :
    ISBN: 91-27-72304-6
    Search the University Library catalogue

    Reichenberg Monica
    Vägar till läsförståelse. Texten, läsaren och samtalet
    Stockholm : Natur & Kultur : 2008 :

    Developing Writing for different Purposes: Teaching about Genre in the Early Years
    Riley Jeni, Reedy David
    London : Paul Chapman Publishing : 2000 :

    Specific reading disability (dyslexia): What have we learned in the past four decades? Journal of Child Psychology and Psychiatry 45.1, 2-40
    Vellution Frank, Fletcher Jack, Snowling Margaret, Scanlon Donna
    2004 :

    Läs- och skrivsvårigheter och lärande i matematik. (http://ncm.gu.se)
    Sterner Görel, Lundberg Ingvar
    Göteborg : Nationellt centrum för matematikutbildning : 2002 : 203 s. :

    Taube Karin
    Barns tidiga läsning
    Stockholm : Norstedts akademiska förlag : 2007 : 159 s. :
    ISBN: 9789172275034
    Search the University Library catalogue

    Vetenskapliga artiklar och delar av avhandlingar kan tillkomma enligt anvisningar

  • Valid from: 2009 week 8

    Barn som är annorlunda : hjärnans betydelse för barnets utveckling. (kap 7)
    Dalby Mogens A., Østergaard John R., Trillingsgaard Anegen
    Lund : Studentlitteratur : 2000 : 184 s. :
    ISBN: 91-44-00982-8
    Search the University Library catalogue

    Bjar Louise
    Det hänger på språket : lärande och språkutveckling i grundskolan. Kapitel 1, 3, 8, 14, 15 och 16.
    Lund : Studentlitteratur : 2006 : 439 s. :

    Bråten Ivar
    Leseforståelse : lesing i kunnskapssamfunnet - teori og praksis
    Oslo : Cappelen akademisk forl. : c2007 : 285 s. :
    ISBN: 978-82-02-26175-7
    Search the University Library catalogue

    Language and reading disabilities. Kap. 1, 23 s
    Catts Hugh William, Kamhi Alan G.
    2. ed. : Boston, Mass. : Pearson : 2005 : xv, 352 s. :
    ISBN: 0-205-45448-8
    Search the University Library catalogue

    Ekelund Gabriella
    Om barn och böcker : samtal kring berättelser
    Stockholm : Sveriges utbildningsradio (UR) : 2007 : 201 s. :
    ISBN: 978-91-25-07000-6
    Search the University Library catalogue

    Elbro Carsten
    Läsning och läsundervisning
    1. uppl. : Stockholm : Liber : 2004 : 239 s. :
    ISBN: 91-47-05180-9
    Search the University Library catalogue

    Gillon Gail T.
    Phonological awareness : from research to practice. Kap. 1-6
    New York : Guilford Press : 2004 : xvii, 270 s. :
    ISBN: 1-57230-964-4 (cloth)
    Search the University Library catalogue

    Improving comprehension instruction : rethinking research, theory, and classroom practice
    Block Cathy Collins, Gambrell Linda B., Pressley Michael
    San Francisco : Jossey-Bass : cop. 2002 : xxiv, 423 s. :
    ISBN: 0-7879-6309-7 (alk. paper)
    Search the University Library catalogue

    Lundberg Ingvar
    Bornholmsmodellen : vägen till läsning : språklekar i förskoleklass
    1. uppl. : Stockholm : Natur & kultur : 2007 : 111, [1] s. :
    ISBN: 978-91-27-72300-9
    Search the University Library catalogue

    Lundberg Ingvar
    God läsutveckling : kartläggning och övningar
    2., utök. uppl. : Stockholm : Natur och kultur : 2005 : 80 s. :
    ISBN: 91-27-72309-7
    Search the University Library catalogue

    Lundberg Ingvar
    Konsten att läsa faktatexter
    1. uppl. : Stockholm : Natur och kultur : 2006 : 46 s. :
    ISBN: 91-27-72304-6
    Search the University Library catalogue

    Reichenberg Monica
    Vägar till läsförståelse. Texten, läsaren och samtalet
    Stockholm : Natur & Kultur : 2008 :

    Developing Writing for different Purposes: Teaching about Genre in the Early Years
    Riley Jeni, Reedy David
    London : Paul Chapman Publishing : 2000 :

    Specific reading disability (dyslexia): What have we learned in the past four decades? Journal of Child Psychology and Psychiatry 45.1, 2-40
    Vellution Frank, Fletcher Jack, Snowling Margaret, Scanlon Donna
    2004 :

    Children´s Speech and Literacy Difficulties: Book 1, A Psycholinguistic Framework. (Kap 3 samt s 220-232 i kap 8)
    Stackhouse Joy, Wells Bill
    London : Whurr Publishers : 1997 : 300 sid :

    Stanovich Keith E.
    Progress in understanding reading : scientific foundations and new frontiers
    New York ;a London : Guilford : cop. 2000 : 536 s. :
    ISBN: 1-57230-564-9
    Search the University Library catalogue

    Läs- och skrivsvårigheter och lärande i matematik. (http://ncm.gu.se)
    Sterner Görel, Lundberg Ingvar
    Göteborg : Nationellt centrum för matematikutbildning : 2002 : 203 s. :

    Taube Karin
    Barns tidiga läsning
    Stockholm : Norstedts akademiska förlag : 2007 : 159 s. :
    ISBN: 9789172275034
    Search the University Library catalogue

    Vetenskapliga artiklar och delar av avhandlingar kan tillkomma enligt anvisningar