Swedish name: Läs- och skrivsvårigheter/undervisning
This syllabus is valid: 2009-02-16 valid to 2010-02-21 (newer version of the syllabus exists)
Syllabus for courses starting after 2010-02-22
Syllabus for courses starting before 2010-02-21
Course code: 6SP026
Credit points: 14
Education level: Second cycle
Main Field of Study and progress level:
Special Education: Second cycle, in-depth level of the course cannot be classified
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Applied Educational Science
Barn som är annorlunda : hjärnans betydelse för barnets utveckling. (kap 7)
Dalby Mogens A., Østergaard John R., Trillingsgaard Anegen
Lund : Studentlitteratur : 2000 : 184 s. :
ISBN: 91-44-00982-8
Search the University Library catalogue
Bjar Louise
Det hänger på språket : lärande och språkutveckling i grundskolan. Kapitel 1, 3, 8, 14, 15 och 16.
Lund : Studentlitteratur : 2006 : 439 s. :
Bråten Ivar
Leseforståelse : lesing i kunnskapssamfunnet - teori og praksis
Oslo : Cappelen akademisk forl. : c2007 : 285 s. :
ISBN: 978-82-02-26175-7
Search the University Library catalogue
The connections between language and reading disabilities
Catts Hugh William, Kamhi Alan G
Mahwah, N.J. : L. Erlbaum Associates : 2005 : xvii, 227 s. :
ISBN: 0-8058-5001-5 (cloth)
Search the University Library catalogue
Ekelund Gabriella
Om barn och böcker : samtal kring berättelser
Stockholm : Sveriges utbildningsradio (UR) : 2007 : 201 s. :
ISBN: 978-91-25-07000-6
Search the University Library catalogue
Elbro Carsten
Läsning och läsundervisning
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2004 : 239 s. :
ISBN: 91-47-05180-9
Search the University Library catalogue
Gillon Gail T.
Phonological awareness : from research to practice. Kap. 1-6
New York : Guilford Press : 2004 : xvii, 270 s. :
ISBN: 1-57230-964-4 (cloth)
Search the University Library catalogue
Improving comprehension instruction : rethinking research, theory, and classroom practice
Block Cathy Collins, Gambrell Linda B., Pressley Michael
San Francisco : Jossey-Bass : cop. 2002 : xxiv, 423 s. :
ISBN: 0-7879-6309-7 (alk. paper)
Search the University Library catalogue
Lundberg Ingvar
Bornholmsmodellen : vägen till läsning : språklekar i förskoleklass
1. uppl. : Stockholm : Natur & kultur : 2007 : 111, [1] s. :
ISBN: 978-91-27-72300-9
Search the University Library catalogue
Lundberg Ingvar
God läsutveckling : kartläggning och övningar
2., utök. uppl. : Stockholm : Natur och kultur : 2005 : 80 s. :
ISBN: 91-27-72309-7
Search the University Library catalogue
Lundberg Ingvar
Konsten att läsa faktatexter
1. uppl. : Stockholm : Natur och kultur : 2006 : 46 s. :
ISBN: 91-27-72304-6
Search the University Library catalogue
Reichenberg Monica
Vägar till läsförståelse. Texten, läsaren och samtalet
Stockholm : Natur & Kultur : 2008 :
Developing Writing for different Purposes: Teaching about Genre in the Early Years
Riley Jeni, Reedy David
London : Paul Chapman Publishing : 2000 :
Specific reading disability (dyslexia): What have we learned in the past four decades? Journal of Child Psychology and Psychiatry 45.1, 2-40
Vellution Frank, Fletcher Jack, Snowling Margaret, Scanlon Donna
2004 :
Läs- och skrivsvårigheter och lärande i matematik. (http://ncm.gu.se)
Sterner Görel, Lundberg Ingvar
Göteborg : Nationellt centrum för matematikutbildning : 2002 : 203 s. :
Taube Karin
Barns tidiga läsning
Stockholm : Norstedts akademiska förlag : 2007 : 159 s. :
ISBN: 9789172275034
Search the University Library catalogue
Vetenskapliga artiklar och delar av avhandlingar kan tillkomma enligt anvisningar
Barn som är annorlunda : hjärnans betydelse för barnets utveckling. (kap 7)
Dalby Mogens A., Østergaard John R., Trillingsgaard Anegen
Lund : Studentlitteratur : 2000 : 184 s. :
ISBN: 91-44-00982-8
Search the University Library catalogue
Bjar Louise
Det hänger på språket : lärande och språkutveckling i grundskolan. Kapitel 1, 3, 8, 14, 15 och 16.
Lund : Studentlitteratur : 2006 : 439 s. :
Bråten Ivar
Leseforståelse : lesing i kunnskapssamfunnet - teori og praksis
Oslo : Cappelen akademisk forl. : c2007 : 285 s. :
ISBN: 978-82-02-26175-7
Search the University Library catalogue
Language and reading disabilities. Kap. 1, 23 s
Catts Hugh William, Kamhi Alan G.
2. ed. : Boston, Mass. : Pearson : 2005 : xv, 352 s. :
ISBN: 0-205-45448-8
Search the University Library catalogue
Ekelund Gabriella
Om barn och böcker : samtal kring berättelser
Stockholm : Sveriges utbildningsradio (UR) : 2007 : 201 s. :
ISBN: 978-91-25-07000-6
Search the University Library catalogue
Elbro Carsten
Läsning och läsundervisning
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2004 : 239 s. :
ISBN: 91-47-05180-9
Search the University Library catalogue
Gillon Gail T.
Phonological awareness : from research to practice. Kap. 1-6
New York : Guilford Press : 2004 : xvii, 270 s. :
ISBN: 1-57230-964-4 (cloth)
Search the University Library catalogue
Improving comprehension instruction : rethinking research, theory, and classroom practice
Block Cathy Collins, Gambrell Linda B., Pressley Michael
San Francisco : Jossey-Bass : cop. 2002 : xxiv, 423 s. :
ISBN: 0-7879-6309-7 (alk. paper)
Search the University Library catalogue
Lundberg Ingvar
Bornholmsmodellen : vägen till läsning : språklekar i förskoleklass
1. uppl. : Stockholm : Natur & kultur : 2007 : 111, [1] s. :
ISBN: 978-91-27-72300-9
Search the University Library catalogue
Lundberg Ingvar
God läsutveckling : kartläggning och övningar
2., utök. uppl. : Stockholm : Natur och kultur : 2005 : 80 s. :
ISBN: 91-27-72309-7
Search the University Library catalogue
Lundberg Ingvar
Konsten att läsa faktatexter
1. uppl. : Stockholm : Natur och kultur : 2006 : 46 s. :
ISBN: 91-27-72304-6
Search the University Library catalogue
Reichenberg Monica
Vägar till läsförståelse. Texten, läsaren och samtalet
Stockholm : Natur & Kultur : 2008 :
Developing Writing for different Purposes: Teaching about Genre in the Early Years
Riley Jeni, Reedy David
London : Paul Chapman Publishing : 2000 :
Specific reading disability (dyslexia): What have we learned in the past four decades? Journal of Child Psychology and Psychiatry 45.1, 2-40
Vellution Frank, Fletcher Jack, Snowling Margaret, Scanlon Donna
2004 :
Children´s Speech and Literacy Difficulties: Book 1, A Psycholinguistic Framework. (Kap 3 samt s 220-232 i kap 8)
Stackhouse Joy, Wells Bill
London : Whurr Publishers : 1997 : 300 sid :
Stanovich Keith E.
Progress in understanding reading : scientific foundations and new frontiers
New York ;a London : Guilford : cop. 2000 : 536 s. :
ISBN: 1-57230-564-9
Search the University Library catalogue
Läs- och skrivsvårigheter och lärande i matematik. (http://ncm.gu.se)
Sterner Görel, Lundberg Ingvar
Göteborg : Nationellt centrum för matematikutbildning : 2002 : 203 s. :
Taube Karin
Barns tidiga läsning
Stockholm : Norstedts akademiska förlag : 2007 : 159 s. :
ISBN: 9789172275034
Search the University Library catalogue
Vetenskapliga artiklar och delar av avhandlingar kan tillkomma enligt anvisningar