Navigerat till

Språk-, läs-och skrivsvårigheter hos flerspråkiga elever: didaktiska perspektiv 7,5 hp

Om kursen

Kursen innebär fördjupade studier kring flerspråkiga med språk-, läs- och skrivsvårigheter med förankring i teorier om andraspråksutveckling, flerspråkighet, språkpsykologi och specialpedagogik. Stort utrymme ägnas forskningsbaserade pedagogiska arbetssätt och metoder som främjar lärandet för flerspråkiga elever i klassrummet, med fokus på språk-, läs- och skrivförmåga. I kursen behandlas även hur skolan och pedagogen i samverkan med andra verksamheter och professioner kan ge stöd och utmaning till flerspråkiga elever med språk-, läs- och skrivsvårigheter.

Delkurs 1: Flerspråkighet och svenska som andraspråk 
Delkurs 2: Språk- läs- och skrivsvårigheter
Delkurs 3: Flerspråkighet och språk-, läs- och skrivsvårigheter

Anmäl dig

Frågor om utbildningen?

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Nytt meddelande