Kursen syftar till specialinriktade, såväl teoretiska som praktiska, kunskaper i medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning mot strategisk kommunikation. Kursen behandlar framför allt frågor om förhållandet mellan organisation, kommunikation, medier och samhälle samt praktisk tillämpning och juridiska regler för medieproduktioner. Vidare ingår metoder och teorier för att analysera och förstå digitala medier. Kursen utgör termin 3 på Programmet för strategisk kommunikation. Kursen kan läsas som valbar kurs under termin 3 för Programmet för medie- och kommunikationsvetenskap.
Den här kursen innehåller tillfällen som är en del av ett program på Umeå universitet. Du kan bara söka kursen om du går det programmet. Information om ansökningstider och vad som gäller för dig får du från din institution.
Univ: Godkända resultat på termin 1 och 2 på Programmet för strategisk kommunikation (HGSTR) eller Programmet för medie- och kommunikationsvetenskap (HGMED). Högst 7,5 hp får saknas från närmast föregående termin. B-uppsatsen ska vara godkänd.
Anmälan
Du anmäler dig genom att logga in på Antagning.se. Följ sedan instruktionerna där.
Kurstillfälle som ingår i ett program
Startar
1 september 2025
Slutar
18 januari 2026
Studieort
Umeå
Undervisningsspråk
Svenska
Studieform
Dagtid,
100%
Behörighetskrav
Univ: Godkända resultat på termin 1 och 2 på Programmet för strategisk kommunikation (HGSTR) eller Programmet för medie- och kommunikationsvetenskap (HGMED). Högst 7,5 hp får saknas från närmast föregående termin. B-uppsatsen ska vara godkänd.
Anmälan
Du anmäler dig genom att logga in på Antagning.se. Följ sedan instruktionerna där.
Kontaktformulär
Kursen ges av
Institutionen för kultur- och medievetenskaper
Kontaktpersoner för kursen är:
Studieadministratör, Margareta Lindblom, Johanna Arnesson