"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Norm critical perspectives on work and everyday life, 7.5 Credits

Swedish name: Normkritiska perspektiv på vardag och arbetsliv

This syllabus is valid: 2019-06-24 and until further notice

Course code: 2PE154

Credit points: 7.5

Education level: First cycle

Main Field of Study and progress level: Education: First cycle, has only upper-secondary level entry requirements

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Education

Revised by: Head of Department of Education, 2019-06-17

Required Knowledge

General entry requirements

Literature

Valid from: 2019 week 26

Ambjörnsson Fanny
En säker plats? : alternativa familjer relationsanarki och flersamhet bland unga queeraktivister
Included in:
Barnets familjer ur barnkulturella perspektiv
Stockholm : Centrum för barnkulturforskning vid Stockholms universitet : 2010 : 170 s. :
Mandatory

Introduction: Perspectives on private and family life, in Cutas, D., & Chan, S. (Eds.). (2012). Families – Beyond the Nuclear Ideal (Science, Ethics and Society)
Cutas Daniela, Chan Sara
London: Bloomsbury Academic : 2014 :
http://dx.doi.org/10.5040/9781780930114

The body, identity and gender in managerial athleticism.
Johansson Janet, Tienari Janne, Valtonen Anu
Human Relations, Vol 70 (9), s 1141-1167 : 2017 :
http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0018726716685161

Gymnastikflickor och ishockeybrudar – genus i två idrottsföreningar
Jonsson Cecilia, Eriksson Marie, Källberg Evelina
Nordic Sports Studies Forum. Malmö: Idrottsforum.org. : 2015 :
https://idrottsforum.org/wp-content/uploads/2015/04/jonssonetal150414.pdf

Kalonaityté Viktorija
Normkritisk pedagogik : för den högre utbildningen
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2014 : 169 s. :
ISBN: 9789144084107
Mandatory
Search the University Library catalogue

Kirkpatrick Graeme
How gaming became sexist: a study of UK gaming magazines 1981–1995.
Media, Culture & Society, Vol. 39(4) 453–468 : 2017 :
http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0163443716646177

Martinsson Lena
Värdegrunder – normeras till frigörelse. I Martinsson, Lena & Reimers, Eva (Red) (2014) Skola i normer. (2:a omarb. upplagan)
Malmö: Gleerup. ISBN: 978-91-40-68599-5. (Kap 5) : 2014 :
Mandatory

Mulinari Paula
Tystnad och osynlighet : hur hanteras diskriminering inom organisationer?
Included in:
Inte bara jämställdhet
Stockholm : Fritze : 2014 : 275 s. :

Peuravaara Kamilla
”De där blickarna känner jag igen”: Konstruktioner av normalitet och avvikelse genom kritiska blickar i en gymnasieskolekontext, i Pettersson, C., Wickman, K., & Takala, M., (Red.). Genus och specialpedagogik –praktiknära perspektiv: En vetenskaplig antologi från Specialpedagogiska skolmyndigheten
Specialpedagogiska skolmyndigheten : 2017 :
https://webbutiken.spsm.se/globalassets/pdf---publikationer/genus-och-specialpedagogik--praktiknara-perspektiv-tillganglig-version.pdf/

Silfver Eva
Vad kan ett norm- och maktkritiskt perspektiv innebära för specialpedagogisk praktik?, i Pettersson, C., Wickman, K., & Takala, M., (Red.). Genus och specialpedagogik –praktiknära perspektiv: En vetenskaplig antologi från Specialpedagogiska skolmyndigheten
Specialpedagogiska skolmyndigheten : 2017 :
https://webbutiken.spsm.se/globalassets/pdf---publikationer/genus-och-specialpedagogik--praktiknara-perspektiv-tillganglig-version.pdf/

Sixtensson Johanna
Härifrån till framtiden : om gränslinjer, aktörskap och motstånd i tjejers vardagsliv
Malmö : Malmö Universitet. Fakulteten för hälsa och samhälle : 2018 : 194 sidor :
Online
ISBN: 978-91-7104-878-3
Search the University Library catalogue

“I thought he was ugly”: Mothers of extremely premature children narrate their experiences as troubled subjects
Widding Ulrika, Farooqi Aijaz
Feminism & Psychology, Vol. 26(2) 153–169 : 2016 :
http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0959353516636149