"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Assessment for Learning for Early Years Classes and Grades 1-3 and 4-6, 14 Credits

The course is discontinued

Swedish name: Bedömning för lärande för åk F-3 och 4-6 (UK)

This syllabus is valid: 2013-03-11 valid to 2018-02-18 (newer version of the syllabus exists)

Course code: 6PE130

Credit points: 14

Education level: First cycle

Main Field of Study and progress level: No main field: First cycle, has only upper-secondary level entry requirements

Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail

Responsible department: Department of Science and Mathematics Education

Literature

Valid from: 2013 week 26

Näsström Gunilla
Measurement of alignment between standards and assessment
Umeå : Department of Educational Measurement, Umeå University : 2008 : 90 s. :
urn:nbn:se:umu:diva-1865
ISBN: 978-91-7264-662-9
Mandatory
Search the University Library catalogue

Utvärdering och bedömning i skolan : för vem och varför?
Hult Agneta, Olofsson Anders
Stockholm : Natur & kultur : 2011 : 253 s. :
ISBN: 978-91-27-12198-0 (inb.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Pedagogisk bedömning : att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap
Lindström Lars, Lindberg Viveca, Pettersson Astrid
2., uppdaterade uppl. : Stockholm : Stockholms universitets förlag : 2011 : 270 s. :
ISBN: 978-91-7656-675-6
Mandatory
Search the University Library catalogue

Moberger Britta
Vi värderar kvalitet : om självvärdering och lärares utvecklingsarbete
Stockholm : Lärarförbundet : 2005 : 50 s. :
http://www.lararforbundet.se/web%5Cshop2.nsf/webDescription/E07CE16FD6F9BC29C125700700439579/$file/Pdf.pdf
Mandatory

Vad påverkar resultaten i svensk grundskola : kunskapsöversikt om betydelsen av olika faktorer
Skolverket : 2009 :
Mandatory

Planering och genomförande av undervisningen : för grundskolan, grundsärskolan, specialskolan och sameskolan
Stockholm : Skolverket : 2011 : 45 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
Mandatory

Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011
Stockholm : Skolverket : 2011 : 279 s. :
Fritt tillgängligt via Skolverkets webbplats
ISBN: 978-91-38-32541-4
Mandatory
Search the University Library catalogue

Läroplan, examensmål och gymnasiegemensamma ämnen för gymnasieskola 2011
Stockholm : Skolverket : 2011 : 202 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 978-91-38-32594-0
Mandatory
Search the University Library catalogue

Selghed Bengt
Betygen i skolan : kunskapssyn, bedömningsprinciper och lärarpraxis
2. uppl. : Stockholm : Liber : 2011 : 220 s. :
ISBN: 978-91-47-10027-9
Mandatory
Search the University Library catalogue

Systematiskt kvalitetsarbete : för skolväsendet
Stockholm : Skolverket : 2012 : 52 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 978-91-87115-78-3
Mandatory
Search the University Library catalogue

The power of feedback
Hattie John, Timperley Helen
Review of Educational Research 77(1) : 2007 : 81-112 :
Mandatory

Korp Helena
Kunskapsbedömning - vad, hur och varför : kunskapsöversikt
Stockholm : Skolverket : 2011 : 133 s. :
Fritt tillgängligt via Skolverkets webbplats
Mandatory

Wikström Christina
Konsten att göra bra prov : Vad lärare behöver veta om kunskapsmätning
Natur & Kultur : 2012 : 224 s. :
ISBN: 978-91-27-13241-2 (inb.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Wiliam Dylan
Att följa lärande : formativ bedömning i praktiken
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2013 : 200 s. :
ISBN: 9789144083698
Mandatory
Search the University Library catalogue

What's still wrong with rubrics: Focusing on the consistency of performance criteria across scale levels.
Tierney R, Simon M
Practical Assessment: Research @Evaluation: 9(2) :
Practical Assessment: Research @Evaluation: 9(2)
Mandatory

Blandat
Artiklar och arbetsmaterial om ca 200 sidor tillkommer
Blandat :
Mandatory