"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Children´s Learning and Care, 15 Credits

Swedish name: Barns lärande och omsorg

This syllabus is valid: 2018-01-15 valid to 2018-03-04 (newer version of the syllabus exists)

Course code: 6PE202

Credit points: 15

Education level: First cycle

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Applied Educational Science

Established by: Head of Department of Applied Educational Science, 2016-01-13

Revised by: Head of Department of Applied Educational Science, 2017-11-22

Literature

Valid from: 2018 week 3

Arbeta med jämställdhet i förskolan : med normmedveten pedagogik
Andersson Tengnér Lisa, Heikkilä Mia
Stockholm : Gothia Fortbildning AB : [2017] : 189 sidor :
ISBN: 978-91-88099-87-7
Search the University Library catalogue

Att bli förskollärare : mångfacetterad komplexitet
Engdahl Ingrid, Ärlemalm-Hagsér Eva
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2015 : 288 s. :
ISBN: 9789147099627
Search the University Library catalogue

Barngruppers storlek i förskolan
2016-02-12T09:00:00+01:00 :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=3584

Forssell Anna
Boken om pedagogerna
6., [omarb.] uppl. : Stockholm : Liber : 2011 : 448 s. :
ISBN: 978-91-47-10000-2
Search the University Library catalogue

Eidevald Christian
Det finns inga tjejbestämmare. Att förstå kön som position i förskolans vardagsrutiner och lek
Jönköpings universitet: Avhandling : 2009 :
Fulltext

Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. uppl.] : Stockholm : Skolverket : 2016 : 16 s. :
http://www.skolverket.se/om-skolverket/publikationer/visa-enskild-publikation?_xurl_=http%3A%2F%2Fwww5.skolverket.se%2Fwtpub%2Fws%2Fskolbok%2Fwpubext%2Ftrycksak%2FBlob%2Fpdf2442.pdf%3Fk%3D2442
ISBN: 9789138326909
Search the University Library catalogue

Man ser inte gruppen för alla barn : individer, grupper och kommunikativa möten i förskolan
Pramling Samuelsson Ingrid, Wallerstedt Cecilia, Pramling Niklas
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2014 : 196 s. :
ISBN: 9789144105086
Search the University Library catalogue

Sandberg Anette
Med sikte på förskolan : barn i behov av stöd
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2014 : 306 s. :
ISBN: 9789144092577
Search the University Library catalogue

Miljöer för lek, lärande och samspel
Sandberg Anette, Brodin Jane, Davidsson Birgitta, Lindstrand Peg, Vuorinen Tuula, Karlsson Rauni, Ärlemalm-Hagsér
1. uppl. : Lund : Studentlitteraturc 2008e (Polen) : 2008 : 168 s. :
ISBN: 978-91-44-02911-5
Search the University Library catalogue

Johansson Eva
Möten för lärande : pedagogisk verksamhet för de yngsta barnen i förskolan
2., rev. uppl. : Stockholm : Skolverket : 2011 : 247 s. :
Fulltext
ISBN: 978-91-86529-59-8
Search the University Library catalogue

Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund
Riddersporre Bim, Bruce Barbro
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur : 2016 : 281 s. :
ISBN: 9789127147072
Search the University Library catalogue

Linder Linda
Pedagogisk miljö i tanke och handling
Lärarförlaget : 2016 : 237 s. :
ISBN: 9789188149077
Search the University Library catalogue

Lutz Kristian
Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2013 : 139 s. :
ISBN: 9789147105649
Search the University Library catalogue

Utvecklingspsykologiska perspektiv på barns uppväxt
Askland Leif, Sataoen Svein Ole
2., [rev.] uppl. : Stockholm : Liber : 2014 : 250 s. :
ISBN: 9789147111558
Search the University Library catalogue

Akademiskt läsande och skrivande
Blomström Vendela, Wennerberg Jeanna
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2015 : 202 s. :
ISBN: 9789144092546
Search the University Library catalogue

Öhman Margareta
Det viktigaste är att få leka!
Stockholm : Liber : 2011 : 277 s. :
ISBN: 91-47-09981-X
Search the University Library catalogue

Erikson Martin G.
Referera reflekterande : konsten att referera och citera i beteendevetenskaperna
2., [omarbetade] uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2015 : 111 s. :
ISBN: 9789144068879
Search the University Library catalogue