Navigated to
Syllabus:

Pedagogical Documentation with the Support of ICT: text, images and sounds, 7.5 credits

The course is discontinued from 2023-02-08

Swedish name: Pedagogisk dokumentation med IT-stöd: text, bild och ljud
This syllabus is valid: 2012-09-03 valid to 2015-08-23 (newer version of the syllabus exists)
Syllabus for courses starting before 2015-08-23
Course code: 2IT021
Credit points: 7.5
Education level: First cycle
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Applied Educational Science

Required Knowledge

General entry requirements

Literature

Dykhoff Klas
Ljudbild eller synvilla? : en bok om filmljud och ljuddesign.
1. uppl. : Malmö : Liber ekonomi, 2002 (Kristianstad : 124 s. :
ISBN: 91-47-06552-4
Mandatory
Search the University Library catalogue

Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
Dysthe Olga, Hertzberg Frøydis, Hoel Torlaug Løkensgard, Andersson Sten
Lund : Studentlitteratur : 2002 : 209 s. :
ISBN: 91-44-04114-4
Mandatory
Search the University Library catalogue

Den svårfångade reflektionen
Emsheimer Peter, Hansson Hasse, Koppfeldt Thomas
Lund : Studentlitteratur : 2005 : 196 s., [4] pl.-s. i färg :
ISBN: 91-44-03700-7
Mandatory
Search the University Library catalogue

Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
Hansson Hasse, Karlsson Sten-Gösta, Nordström Gert Z.
Lund : Studentlitteratur : 2006 : 179 s. :
ISBN: 91-44-04294-9
Mandatory
Search the University Library catalogue

Lenz Taguchi Hillevi
Varför pedagogisk dokumentation? : om barnsyn, kunskapssyn och ett förändrat förhållningssätt till förskolans arbete
Stockholm : HLS : 1997 : 83 s. :
ISBN: 91-7656-414-2
Mandatory
Search the University Library catalogue

Wiman Beata
Att skriva manus för interaktiva medier : hur min idé blir en färdig produktion
Lund : Studentlitteratur : 2000 : 98 s. :
ISBN: 91-44-01255-1
Search the University Library catalogue

Dykhoff Klas
Ljudbild eller synvilla? : en bok om filmljud och ljuddesign.
1. uppl. : Malmö : Liber ekonomi, 2002 (Kristianstad : 124 s. :
ISBN: 91-47-06552-4
Mandatory
Search the University Library catalogue

Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
Dysthe Olga, Hertzberg Frøydis, Hoel Torlaug Løkensgard, Andersson Sten
Lund : Studentlitteratur : 2002 : 209 s. :
ISBN: 91-44-04114-4
Mandatory
Search the University Library catalogue

Att arbeta med portfolio : teori, förhållningssätt och praktik
Ellmin Roger, Ellmin Birgitta
1. uppl. : Stockholm : Gothia : 2003 : 236 s. :
ISBN: 91-7205-394-1 (inb.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Den svårfångade reflektionen
Emsheimer Peter, Hansson Hasse, Koppfeldt Thomas
Lund : Studentlitteratur : 2005 : 196 s., [4] pl.-s. i färg :
ISBN: 91-44-03700-7
Mandatory
Search the University Library catalogue

Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
Hansson Hasse, Karlsson Sten-Gösta, Nordström Gert Z.
Lund : Studentlitteratur : 2006 : 179 s. :
ISBN: 91-44-04294-9
Mandatory
Search the University Library catalogue

Lenz Taguchi Hillevi
Varför pedagogisk dokumentation? : om barnsyn, kunskapssyn och ett förändrat förhållningssätt till förskolans arbete
Stockholm : HLS : 1997 : 83 s. :
ISBN: 91-7656-414-2
Mandatory
Search the University Library catalogue

Wiman Beata
Att skriva manus för interaktiva medier : hur min idé blir en färdig produktion
Lund : Studentlitteratur : 2000 : 98 s. :
ISBN: 91-44-01255-1
Search the University Library catalogue