Evaluation and Assessment in Mathematics, 10 credits
The course is discontinued
Literature
Valid from: 2015 week 6
Butterworth Brian
The developmnet of arithmetical abilities
: Journal of Child Psychology and Psychiatry, 46 (1)
2005 :
3-18 :
Hallerstedt Gunilla
Diagnosens makt
: om kunskap, pengar och lidande
Göteborg :
Daidalos :
2006 :
128 s. :
ISBN: 91-7173-238-1
Search the University Library catalogue
Dylan Wiliam
Five "Key strategies" for effective formative assessment.
http://www.nctm.org/news/content.aspx?id011474 :
National Council of Teachers of Mathematics :
Dylan William
What does research say the benefits of formative assessment are?
National Council of Mathematics :
2008 :
Erdis Mare
Juridik för pedagoger
4. uppl. :
Lund :
Studentlitteratur :
2007 :
133 s. :
http://www.studentlitteratur.se/omslagsbild/artnr/6940-04/height/320/width/320/bild.jpg
ISBN: 978-91-44-04869-7
Search the University Library catalogue
Developmental dyscalculia and basic numerical capacities: a study of 8-9 year-old students.
: Cognitinon, 93(2)
Landerl Karin, Bevan Anna, Butterworth Brian
2004 :
99-125 :
Räknesvårigheter och lässvårigheter under de första skolåren - hur hänger de ihop?
Lundberg Ingvar, Sterner Görel
1. uppl. :
Stockholm :
Natur och kultur ;a Järfälla :b Förlagsdistribution :
2006 :
176 s. :
ISBN: 91-27-72298-8
Search the University Library catalogue
Lunde Olav
Kartlegging og undervisning ved lærevansker i matematikk
: Bob-Kåres vei gjennom matematikkens verden
Klepp st. :
Info vest forl. :
1997 :
237, 11 s. :
ISBN: 82-90910-06-1
Search the University Library catalogue
Magne Olof
Historical aspects on special education in mathematics.
Nordic Studies in Mathematics Education, 11(4) :
2006 :
7-35 :
McIntosh Alistair
Handbok: Förslag för att analysera och hjälpa elever i svårigheter med begreppsliga missuppfattningar.
Göteborg :
NCM, Göteborgs universitet :
2008 :
146s :
National Council for of teachers of Mathematics
What is formative assesment?
: http://www.nctm.org/news/content.aspx?id.11462
Nationellt Centrum för Matematikutbildning
Forskningsöversikt kring dyskalkylibegreppet.
: Under bearbetning
2009 :
Persistence of Developmental Dyscalculia: What counts?
Shalev Ruth S, Orly Manor, Auerbach Judith, Varda Gross-Tsur
The journal of Pediatrics, 133(3) :
1998 :
358-362 :
Lester Frank K.
Second handbook of research on mathematics teaching and learning
: a project of the National Council of Teachers of Mathematics.n Vol. 2
Charlotte, NC :
Information Age Pub. :
cop. 2007. :
xiv, S. 669-1324, 41 s. :
http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip072/2006033783.html
ISBN: 978-1-59311-176-2 (pbk ; set)
Search the University Library catalogue
Persistence of Developmental Dyscalculia; What Counts?
: The Journal of Pediatircs, 133(3)
Shalev Linda S, Auerbach Judith, Varda Ross-Tsur
1998 :
358-362 :
Siegel Linda S
Issues in the Definition and Diagnosis of Learning Disabilities.
Journal of Learning Disabilities, 32 :
1999 :
304-319 :
Sjöberg Gunnar
Om det inte är dyskalkyli - vad är det då?
: en multimetodstudie av eleven i matematikproblem ur ett longitudinellt perspektiv
Umeå :
Umeå universitet :
2006 :
[4], 273 s. :
urn:nbn:se:umu:diva-777
ISBN: 91-7264-047-2
Search the University Library catalogue
Skolverkert
Kartläggning av åtgärdsprogram och särskilt stöd i grundskolan.
Stockholm :
Liber :
2003 :
Skolverket
Allmänna råd för arbete med åtgärdsprogram.
Stockholm :
Fritzes :
2008 :
Skolverket
Analysschema i matematik för skolår 6-9
Stockholm :
Liber :
2000 :
62s :
Skolverket
Analysschema i matematik för åren före skolår 6
Stockholm :
Liber :
2000 :
49s :
Skolverket
Diagnostiska uppgifter i matematik- för skolår 6-9.
Stockholm :
Liber :
2000 :
135 :
Skolverket
Diagnotiska uppgifter i matematik- för användning i de tidiga skolåren.
Stockhom :
Liber :
2000 :
99 :
Skolverket
Diamant- diagnosbank i matematik för de tidigare skolåren.
: Kommer läggas ut på skolverkets hemsida
2008 :