Kling Sackerud Lili-Ann Elevers möjligheter att ta ansvar för sitt lärande i matematik : en skolstudie i postmodern tid Umeå : Institutionen för matematik, teknik och naturvetenskap, Umeå universitet : 2009 : 174 + bil. : http://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:272715/FULLTEXT02
McIntosh Alistair Förstå och använda tal : en handbok 1. uppl. : Göteborg : Nationellt centrum för matematikundervisning (NMC) : 2008 : 244 s. +e 1 CD-ROM + 1 bilaga : ISBN: 978-91-85143-13-9 Search the University Library catalogue
Handbok i formativ bedömning : strategier och praktiska tekniker Wiliam Dylan, Leahy Siobhán 1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur : 2015 : 280 s. : ISBN: 9789127141957 Search the University Library catalogue
Zimmerman Barry J Becoming a Self-Regulated Learner: An Overview. Theory into Practice Theory into Practice, 41(2), 64-72 : 2003 : Länk
Asp Onsjö Lisa Åtgärdsprogram i praktiken : att arbeta med elevdokumentation i skolan 1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2008 : 155 s. : ISBN: 978-91-44-05009-6 Search the University Library catalogue
Wiliam Dylan Att följa lärande : formativ bedömning i praktiken 1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2013 : 200 s. : ISBN: 9789144083698 Search the University Library catalogue