"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Assessment for Learning for Preschool, 10 Credits

Swedish name: Bedömning för lärande i förskolan (UK)

This syllabus is valid: 2021-09-13 and until further notice

Course code: 6PE237

Credit points: 10

Education level: First cycle

Main Field of Study and progress level: No main field: First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Science and Mathematics Education

Revised by: Faculty Board of Science and Technology, 2021-10-07

Literature

Valid from: 2021 week 38

Andersson Catarina
Att följa och leda barns lärande
Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik : 2023 :
Mandatory

Att undervisa barn i förskolan
Doverborg Elisabet, Pramling Niklas, Pramling Samuelsson Ingrid
Andra upplagan : Stockholm : Liber : [2019] : 128 sidor :
ISBN: 9789147131051
Mandatory
Search the University Library catalogue

Innehållets didaktik i förskolan
Björklund Camilla, Pramling Samuelsson Ingrid
Första upplagan : Stockholm : Liber : [2020] : 156 sidor :
ISBN: 9789147139835
Mandatory
Search the University Library catalogue

Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket : 2018 : 20 sidor :
Fritt tillgänglig på Skolverkets webbplats
ISBN: 9789138327364
Mandatory
Search the University Library catalogue

Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet, Lgr22
Skolverket : 2022 :
Läroplan för grundskolan samt för förskoleklassen och fritidshemmet
Mandatory

Palm Torulf
Kompendium om Motivation
Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik : 2013 :
Mandatory

Att arbeta lekresponsivt
Wallerstedt Cecilia, Pramling Niklas
Första upplagan : Malmö : Gleerups : [2023] : 111 sidor :
ISBN: 9789151109411
Mandatory
Search the University Library catalogue

Handbok i formativ bedömning : strategier och praktiska tekniker
Wiliam Dylan, Leahy Siobhán
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur : 2015 : 280 s. :
ISBN: 9789127141957
Mandatory
Search the University Library catalogue

Ytterligare artiklar tillkommer som tillhandahålls av institutionen
Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik :

Allmänna råd om måluppfyllelse i förskolan
Skolverket : 2017-02-16T08:55:00+01:00 :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=3749

Motivation och lärande
Skaalvik Einar M, Skaalvik Sidsel
Stockholm: Natur & Kultur : 2016 :

Handbok i formativ bedömning : strategier och praktiska tekniker
Wiliam Dylan, Leahy Siobhán
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur : 2015 : 280 s. :
ISBN: 9789127141957
Search the University Library catalogue

Dokumentation i förskolan : att bygga luftslott eller borga för kvalitet?
Emilson Anette, Bjervås Lise-Lotte
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur : [2021] : 223 sidor :
ISBN: 9789144136301
Mandatory
Search the University Library catalogue

Förskolan och barns utveckling : grundbok för förskollärare
Lindgren Anne-Li, Pramling Niklas, Säljö Roger
Andra upplagan : Malmö : Gleerups : [2020] : 306 sidor :
ISBN: 9789151103419
Mandatory
Search the University Library catalogue

Hjelmér Carina
Kritik mot standardiserade program för bedömning i förskolan
Skolverket : 2017 :
Kritik mot standardiserade program för bedömning i förskolan
Mandatory

Olsson Staffan
Sekretess och anmälningsplikt i förskola och skola
Sjunde upplagan : Lund : Studentlitteratur : [2019] : 288 sidor :
ISBN: 9789144132266
Mandatory
Search the University Library catalogue

Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
Sheridan Sonja, Pramling Samuelsson Ingrid
Upplaga 2 : Stockholm : Liber : [2016] : 122 sidor :
ISBN: 9789147122066
Mandatory
Search the University Library catalogue

Åsén Gunnar
Utvärdering & pedagogisk bedömning i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2015 : 244 s. :
ISBN: 9789147111954
Mandatory
Search the University Library catalogue