Develop Learning Environments in School and Everyday Life, Intellectual Disability, 15 credits
Literature
Valid from: 2026-01-19
Andersson Anna-Lena
Utbildningssituationen för elever med lindrig intellektuell funktionsnedsättning
: Lärares och föräldrars perspektiv
Västerås :
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation :
2020 :
270 sidor :
LIBRIS ID: cp4n2mw391vrh496
ISBN: 9789174854718
Mandatory
Search the University Library catalogue
Grunewald Karl
Från idiot till medborgare
: de utvecklingsstördas historia
2. uppl. :
Stockholm :
Gothia :
2010 :
496 s. :
ISBN: 978-91-7205-717-3 (inb.)
LIBRIS ID: 12188696
Mandatory
Search the University Library catalogue
Intellektuell funktionsnedsättning, samhälle och välfärd
Ineland Jens, Ineland Jens, Molin Martin, Sauer Lennart
Tredje upplagan :
Malmö :
Gleerups :
[2019] :
212 sidor :
ISBN: 9789151101934
LIBRIS ID: grqddfm8dfxs6vt9
Mandatory
Search the University Library catalogue
Nilholm Claes
Perspektiv på specialpedagogik
Upplaga 3 :
Lund :
Studentlitteratur :
[2020] :
148 sidor :
ISBN: 9789144138626
LIBRIS ID: 3fk5gflz1h3rmmfm
Mandatory
Search the University Library catalogue
Swedish special needs teachers’ views on their work and collaborations in education for students with intellectual disabilities
Anderson Lotta, Östlund Daniel
Included in:
The New Educational Review
LIBRIS ID: 2d22bz2p0mknhrq8
Mandatory
Östlund Daniel
Om speciallärare med inriktning utvecklingsstörning är svaret - vad är då frågan?
Included in:
Bildning för alla!
LIBRIS ID: 4dd3dxsx2g27s0hn
Mandatory
Alternate curricula as a barrier to inclusive education for students with intellectual disabilities
Hanreddya Amy, Östlund Daniel
Included in:
International Electronic Journal of Elementary Education
LIBRIS ID: v62mx2q6s4jlv8cp
Mandatory
Bara funktionshindrad?
: funktionshinder och intersektionalitet
Söder Mårten, Hugemark Agneta
2. uppl. :
Malmö :
Gleerups Utbildning :
2016 :
239 s. :
ISBN: 9789140693624
LIBRIS ID: 19375554
Mandatory
Search the University Library catalogue
Praktiknära forskning i det lärande nordiska nätverket, Gemensamma Vägar
Pettersson G., Knutsen O., Silfver E., Ström K.
Umeå universitet, Pedagogiska institutionens publikationer, Pedagogiska rapporter :
2021 :
Mandatory
Tydliggörande pedagogik i anpassad skola och LSS
Karlsson Annelie, Linde Jennie, Molker Lovén Helena, Edfelt David
Första utgåvan :
Stockholm :
Natur & kultur :
[2024] :
273 sidor :
LIBRIS ID: k14nqd08hj6p343f
ISBN: 9789127461079
Mandatory
Search the University Library catalogue
Mineur T.
Swedish education in upper secondary schools for students with intellectual disabilities: from a student perspective.
Research and Practice in Intellectual and Developmental Disabilities :
2015 :
Mandatory
Olsson Ingrid
Hur skolor kan utveckla elevers funktionella kunskaper – en nordisk forskningsöversikt om undervisning av elever med intellektuell funktionsnedsättning
Nordisk tidsskrift for pedagogikk & kritikk :
2022 :
Mandatory
Segregated education as a challenge to inclusive processes: a total population study of Swedish teachers´ views on education for pupils with intellectual disability
Göransson K., Bengtsson K., Hansson S., Klang N., Lindqvist G., Nilholm C.
International Journal of Inclusive Education :
2020 :
Mandatory
Utbildning och undervisning i särskolan
: forskningsinsikter möter lärar- och eleverfarenheter
Göransson Kerstin, Tideman Magnus, Szőnyi Kristina
Första utgåvan :
[Stockholm] :
Natur & Kultur :
[2021] :
135 sidor :
ISBN: 9789127827653
LIBRIS ID: kxzvlh7shpbdwlp8
Mandatory
Search the University Library catalogue
Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning
: hållbart och meningsfullt lärande
Östlund Daniel, Wåger Jonny
Första upplagan :
Lund :
Studentlitteratur :
[2025] :
199 sidor :
LIBRIS ID: 8tm3nrbz6s0lktvf
ISBN: 9789144178028
Mandatory
Search the University Library catalogue