Navigated to
Syllabus:

Develop Learning Environments in School and Everyday Life, Intellectual Disability, 15 credits

Swedish name: Att utveckla lärande i skola och vardag för elever med intellektuell funktionsnedsättning
This syllabus is valid: 2026-01-19 and until further notice
Course code: 6SP062
Credit points: 15
Education level: Second cycle
Main Field of Study and progress level: Special Education: Second cycle, has second-cycle course/s as entry requirements
Grading scale: Three-grade scale
Responsible department: Department of Education
Established by: Prefekten, 2025-11-03,

Literature

Valid from: 2026-01-19

Andersson Anna-Lena
Utbildningssituationen för elever med lindrig intellektuell funktionsnedsättning : Lärares och föräldrars perspektiv
Västerås : Akademin för utbildning, kultur och kommunikation : 2020 : 270 sidor :

LIBRIS ID: cp4n2mw391vrh496
ISBN: 9789174854718
Mandatory
Search the University Library catalogue

Grunewald Karl
Från idiot till medborgare : de utvecklingsstördas historia
2. uppl. : Stockholm : Gothia : 2010 : 496 s. :
ISBN: 978-91-7205-717-3 (inb.)
LIBRIS ID: 12188696
Mandatory
Search the University Library catalogue

Intellektuell funktionsnedsättning, samhälle och välfärd
Ineland Jens, Ineland Jens, Molin Martin, Sauer Lennart
Tredje upplagan : Malmö : Gleerups : [2019] : 212 sidor :
ISBN: 9789151101934
LIBRIS ID: grqddfm8dfxs6vt9
Mandatory
Search the University Library catalogue

Nilholm Claes
Perspektiv på specialpedagogik
Upplaga 3 : Lund : Studentlitteratur : [2020] : 148 sidor :
ISBN: 9789144138626
LIBRIS ID: 3fk5gflz1h3rmmfm
Mandatory
Search the University Library catalogue

Swedish special needs teachers’ views on their work and collaborations in education for students with intellectual disabilities
Anderson Lotta, Östlund Daniel
Included in:
The New Educational Review


LIBRIS ID: 2d22bz2p0mknhrq8
Mandatory

Östlund Daniel
Om speciallärare med inriktning utvecklingsstörning är svaret - vad är då frågan?
Included in:
Bildning för alla!


LIBRIS ID: 4dd3dxsx2g27s0hn
Mandatory

Alternate curricula as a barrier to inclusive education for students with intellectual disabilities
Hanreddya Amy, Östlund Daniel
Included in:
International Electronic Journal of Elementary Education


LIBRIS ID: v62mx2q6s4jlv8cp
Mandatory

Bara funktionshindrad? : funktionshinder och intersektionalitet
Söder Mårten, Hugemark Agneta
2. uppl. : Malmö : Gleerups Utbildning : 2016 : 239 s. :
ISBN: 9789140693624
LIBRIS ID: 19375554
Mandatory
Search the University Library catalogue

Praktiknära forskning i det lärande nordiska nätverket, Gemensamma Vägar
Pettersson G., Knutsen O., Silfver E., Ström K.
Umeå universitet, Pedagogiska institutionens publikationer, Pedagogiska rapporter : 2021 :

Mandatory

Tydliggörande pedagogik i anpassad skola och LSS
Karlsson Annelie, Linde Jennie, Molker Lovén Helena, Edfelt David
Första utgåvan : Stockholm : Natur & kultur : [2024] : 273 sidor :
LIBRIS ID: k14nqd08hj6p343f
ISBN: 9789127461079
Mandatory
Search the University Library catalogue

Mineur T.
Swedish education in upper secondary schools for students with intellectual disabilities: from a student perspective.
Research and Practice in Intellectual and Developmental Disabilities : 2015 :

Mandatory

Olsson Ingrid
Hur skolor kan utveckla elevers funktionella kunskaper – en nordisk forskningsöversikt om undervisning av elever med intellektuell funktionsnedsättning
Nordisk tidsskrift for pedagogikk & kritikk : 2022 :

Mandatory

Segregated education as a challenge to inclusive processes: a total population study of Swedish teachers´ views on education for pupils with intellectual disability
Göransson K., Bengtsson K., Hansson S., Klang N., Lindqvist G., Nilholm C.
International Journal of Inclusive Education : 2020 :

Mandatory

Utbildning och undervisning i särskolan : forskningsinsikter möter lärar- och eleverfarenheter
Göransson Kerstin, Tideman Magnus, Szőnyi Kristina
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & Kultur : [2021] : 135 sidor :
ISBN: 9789127827653
LIBRIS ID: kxzvlh7shpbdwlp8
Mandatory
Search the University Library catalogue

Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning : hållbart och meningsfullt lärande
Östlund Daniel, Wåger Jonny
Första upplagan : Lund : Studentlitteratur : [2025] : 199 sidor :
LIBRIS ID: 8tm3nrbz6s0lktvf
ISBN: 9789144178028
Mandatory
Search the University Library catalogue